Az új gépjárművek logisztikája

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kovács Botond Gábor
További közreműködők: Domina Imre
Szabó Dr. László
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:logisztika
logisztikai rendszer
logisztikai szolgáltatások
nemzetközi logisztika
üzleti modellek
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/52204
Leíró adatok
Kivonat:Azúj gépjárművek logisztikája egy állandóan változó iparág. Az autóiparbantörténő változásokat muszáj lekövetnie, hogy napra kész tudjon maradni. Ennekoka folytán esett a választásom az új gépjárművek logisztikájára, illetve annakjövőbeli alakulására szakdolgozatom témájaként. Dolgozatom célja egyértelműenaz volt, hogy a gépjárművek logisztikájánál használt szállítási módokat éseszközöket bemutassam, illetve, hogy az autóiparban hamarosan végbemenőüzletimodell változások, hogyan és milyen mértékben fogják érinteni azújautópiacot mind üzleti, mind logisztikai szempontból. A szállítási módoknálbemutatom a légi-, vízi-, vasúti-, közúti-, és nem utolsó sorban a multimodálisszállítási módszereket, továbbá igyekeztetem átfogó képet alkotni a logisztikátérintő szabályozásokról, különös tekintetben az incoterms, az-az a szállításiparitások ismertetésével. Szakdolgozatom kutatási területén vizsgálatimódszernek az interjút választottam, ahol több a szakmában napi jártassággalrendelkező személlyel, mint például Iván Györggyel a Hödlmayr logisztikaivállalat ügyvezető igazgatójával vagy Dalos Attilával az Opel countrymanagerével is készítettem interjúkat. Interjúalanyaimtól megszerzettinformációk alapján próbáltam hipotézisemre kielégítő választ kapni. Hipotézisema következő volt: az agency model bevezetésével a vásárló ügyfelek könnyebbenés valamelyest olcsóbban tudnak majd a jelenlegi rendszerhez képestgépjárművekhez jutni. Az ügynökmodell bevezetése komfortosabbá fogja tenni avásárló számára a választást és a vásárlást. Kutatásom során arra akövetkeztetésre jutottam, hogy a vásárló ügyfelek a maihoz közel hasonlóárszinten fognak a jövőben is új gépjárművekhez jutni az üzletimodell váltásután. Másrészről, az kétségtelenül megállapítható, hogy az ügynökmodellbevezetésével az ügyfelek a mai tendenciáknak megfelelően sokkal komfortosabbanés már otthonról képesek lesznek autójuk kiválasztását, szinte maximálisanelvégezni az autó minden opciós választékának tekintetében.