Az Europrinting Kft. beszerzési megoldásának módja és informatikai megoldásai

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Endzsel Nóra
További közreműködők: Endzsel Ernő
Kulcsszavak:beszállító(k)
beszállító-értékelés
informatikai eszközök
nyomdaipar
nyomtatás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/52226
Leíró adatok
Kivonat:Szakmai gyakorlatomat gazdálkodási és menedzsment szakos hallgatóként egy nyomdaipari cégnél azEuroprinting Kft-nél töltöttem. A szervezeten belül a beszerzés osztályon, a cég üzletfejlesztési vezetőjének a szárnyai alá kerültem és itt támogattam az ő munkáját. A cég üzletfejlesztési vezetőjének a munkaköréből kifolyólag napi szinten kapcsolatban áll a cég számos beszállítójával, legyen szó akár kisebb ajánlatkérésről, vagy egy nagyobb értékű beszerzésselkapcsolatos információcseréről, esetleg egyéb teendőkről.A gyakorlati idő alatt, több különböző területtel és munkatárssal ismerkedtem meg, melyek nagybefolyással voltak rám. Sok hasonló témával találkoztam a gyakorlatom során, amelyek az egyetemi tananagyhoz kapcsolódtak.Záródolgozatom témája a beszerzési folyamatokról,a szállítói kapcsolatok,továbbáavállalaton belüliinformatikai megoldásokról szól.Úgy gondolom a mai üzleti világban egyre fontosabbá válnak a vevő-szállítói kapcsolatok. A legtöbb vállalat nagy hangsúlyt fektet ezek kezelésére, mert ma azok a cégek érik el a legnagyobb sikereket, akik időt, pénzt és energiát fektetnek az együttműködési folyamatok optimalizálásába, és így kölcsönös előnyöket érnek el.A zavartalan információáramlás rendkívül fontos az üzleti folyamatok szempontjából, és ez különösen igaz a beszerzési területen. Sok adatra van szükségünk ahhoz, hogy a legjobb beszerzési döntést hozhassuk meg. Ezért fontos, hogy jól ismerjük a beszállítóinkat, és megfelelően csoportosítsuk őket, hogy az általunk kitűzött céloknak megfelelő stratégiákat alkalmazzunk.Fontos, hogy a megfelelő szakértelem mellett a digitalizációt követve a megfelelő programokat használjuk, ezzel is lépést tartva a folyamatosan fejlődő világban. A modernizáció, valamint a digitalizáció fejlesztése egy cégnél segít a vevőkkel, megrendelőkkel is könnyebben tartani a kapcsolatot, másrészt gyorsítja a folyamatokat a kommunikációs idő rövidítésével. A szállítói és vevői kapcsolatokon kívül akár versenyelőnyhöz is juttathatja a céget a megfelelő szoftverek és informatikai megoldások használata.