A mentorálás hatása egy szervezet életére
Elmentve itt :
| Szerző: | |
|---|---|
| További közreműködők: | |
| Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
| Kulcsszavak: | Diák szervezet interjú karriertervezés mentorálás teljesítménymenedzsment |
| Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/52385 |
MARC
| LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 001 | dolg52385 | ||
| 005 | 20240124102337.0 | ||
| 008 | 240124suuuu hu om 000 hun d | ||
| 040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
| 041 | |a hu | ||
| 100 | 1 | |a Maruzs Nikolett | |
| 245 | 1 | 2 | |a A mentorálás hatása egy szervezet életére |c Maruzs Nikolett |h [elektronikus dokumentum] |
| 520 | 3 | |a Sokszornem is tudatosul az emberekben, hogy egy mentorálási folyamat részesei, hiszenez annyira rég óta az emberiség történetének szerves része. Legtöbbszörtermészetesen egy informális kapcsolat áll fenn, de a napjainkban már egyrefontosabb szerepet tölt be és több figyelmet kap a formális mentorálás is,mikor szervezett keretek között valósul meg ez a folyamat. Ilyenkor mindkét féltisztában van a szerepével, elvárásaival és a meghatározott cél elérésénekérdekében dolgoznak közösen.A dolgozatomat a személyes élményeim éstapasztalataim inspirálták. Először az egyetemi éveim alatt a bemutatott diákszervezet által részesültem mentorálásban sok más karrier fejlesztési éstudásmenedzsment tréninggel egyaránt. Ez indította az érdeklődésemet, hogyjobban bele ássam magam és tájékozódjak a témában. Azóta már vezettem projekteta diákszervezetben, részt vettem munkahelyi buddy programban, lehetőségem voltegy személyes coaching alkalmon részt venni és voltam mentor/tutor az erasmustanulmányaim alatt. Ezek mind a mentorálás egy előforduló és gyakranalkalmazott formája.Célom az volt ezzel a dolgozattal és akutatássommal, hogy tudományos módszerekkel is megvizsgáljam és alaposanbemutassam a diákszervezetben működő mentorálási folyamatot. Ezáltalbetekintést nyújtok a szervezetben zajló folyamatokba, a szakirodalmiáttekintés pedig kiegészül az általam bemutatott gyakorlati példával. Azadatgyűjtés és elemzés bebizonyította, milyen sokféle képen tud segíteni egymentor az egyén személyes fejlődésében. A szervezet tagjainak ugyan eltérőtudása és tapasztalatai voltak, de mindegyikőjük látta a mentorálásban rejlőlehetőségeket és hogy egy mentor mennyi mindenben tud hozzá járulni a fejlődésükhöz.A beszélgetések emellett rávilágítottak olyan hiányosságokra is, amiket ezáltala jövőben javítani lehet, hogy még sikeresebb tudjon lenni ez a program.Az interjúkon folytatott beszélgetés soránsok információt szereztem a szervezetben zajló mentorálás kapcsán. Mindenszemély kicsit eltérő módon élte meg ezeket a folyamatokat, de elmondható, hogynagy hatást gyakorolt rájuk és pozitív kimenetelű volt. | |
| 695 | |a Diák szervezet | ||
| 695 | |a interjú | ||
| 695 | |a karriertervezés | ||
| 695 | |a mentorálás | ||
| 695 | |a teljesítménymenedzsment | ||
| 700 | 1 | |a Gulyás Zsuzsanna |e ths | |
| 700 | 1 | |a Németh Dr. Tamás |e ths | |
| 700 | 1 | |a Zsigmond-Heinczinger Dr. Száva |e ths | |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52385/1/Maruzs_Nikolett_ICQP5R.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52385/2/BA_O_Maruzs_Nikolett.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52385/3/szakdolgozat-biralat_MaruzsNikolett.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52385/4/BA_B_Guly%C3%A1s_Zsuzsanna.pdf |z Dokumentum-elérés |
| 856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52385/24/Mell%C3%A9kletek_ICQP5R.zip |z Dokumentum-elérés |