Marketingstratégia a Gyermelyi Zrt. életében

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Rubner Nikolett Mária
További közreműködők: Koczka-Novák Krisztina
Pecze Dr. Krisztina
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:árstratégia
értékesítéspolitika
fogyasztói magatartás
Gyermelyi Zrt.
marketingkommunikáció
termékstratégia
vállalkozás marketingstratégiája
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/52410

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg52410
005 20240124154143.0
008 240124suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Rubner Nikolett Mária 
245 1 0 |a Marketingstratégia a Gyermelyi Zrt. életében  |c Rubner Nikolett Mária  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a 27 milliárdforint éves árbevétel, 34 milliárd forint mérlegfőösszeg, 500 dolgozó, 7telephely, évi 70.000 tonna tészta, 140000 tonna liszt, 150 millió tojás– ez a Gyermelyi számokban. Tésztagyártás, malomipari tevékenység és amit talánkevesebben tudnak, növénytermesztéssel és állattenyésztéssel is foglalkozik ateljesen magyar tulajdonban lévő vállalat.Korábban hatévet dolgoztam a Gyermelyi Zrt.-nél, mint laboráns, így beleláthattam avállalat mindennapjaiba. Szeretetem ekkor alakult ki a cég iránt, ezértszerettem volna szakdolgozatomat a vállalat köré építeni. Szakdolgozatomnevéből adódóan igyekeztem átfogó képet nyújtani a cég kifinomult marketingstratégiájáról,miközben kutatási témám alapján megvizsgálni a fogyasztókat befolyásolótényezőket, végezetül levonni a hasonlóságokat és eltéréseket. Elsőként egyelméleti összefoglalót készítettem, amelyben igyekeztem bemutatni amarketingstratégia elemeit a 4P elmélet mentén, valamint a fogyasztói szokásokravonatkozó tanulmányokat. Elméletiösszefoglalót követően bemutattam be a vállalatot, részletezve tevékenységétilletve gazdálkodását. Majd a vállalat bemutatását követően áttértem akörnyezetelemzésre. Az elemzéshez a STEEP és a SWOT elemzést alkalmaztam ésbemutattam az iparági versenytársakat.Ötödikfejezetem tartalmazza a marketingstratégia elemzést. A 4P elmélete alapján először a cég termékstratégiáját vizsgáltam. Mivela cég nem csak száraztészta piacon van jelen, így kitértem a liszt és tojás termékekreis. Végezetül elemeztem a négytojásos és nyolctojásos tésztákat, a speciálistésztákkal együtt. Hasonló módon részleteztem az árakat is, melyhez azárukeresőn található árakat demonstráltam. Harmadik lépésként bemutattam azértékesítéspolitikát, amelyet külföldi-, és belföldi értékesítésre bontvavizsgáltam. Utolsó lépésként a marketingkommunikációt elemeztem, bemutatva avállalat arculatváltozását, reklámtevékenységét és a fogyasztókat, valamint milyenértékesítésösztönző programokat használnak. Kutatásomatilletőleg a fogyasztókat befolyásoló tényezőket igyekeztem megvizsgálni aszáraztészta piacán. Jelenleg kevés tanulmány elérhető ebben a témában, ígykutatásommal igyekeztem ezt az űrt enyhíteni, miközben a cég lehetőségeitelemzem további piaci részesedés kiépítéséhez.Kutatásikérdésemből kifolyólag egy piackutatást hajtottam végre, ezért olyankutatásmódszertani eszközt kellett választanom, amely során egyszerre többfogyasztó véleményét tudtam vizsgálni.Ezen okból kifolyólag a kvantitatív módszerek közül a kérdőívesmegkeresést választottam. A változóiszerkezetet illetően három fő kategória jellemzi a kérdőívemet. Előszörigyekszem beazonosítani a fogyasztót. Olyan kérdésekkel, mint nem, kor,lakóhely és a háztartásban élők száma. Második lépésben általános kérdéseket tettemfel a vásárlási szokásaira vonatkozóan, olyan kérdéseket elemezve mint, hogyhol, mennyiért, hányszor és milyen terméket vásárolnak. A kérdőívet végül atésztapiac specifikus kérdésekkel zártam. Ebben a kategóriában arra voltamkíváncsi, hogy milyen márkákat, milyen típusú és fajtájú tésztát vásárolnak azemberek. Amarketingstratégia és a fogyasztói szokások összevetésével az összefoglalásbanrészleteztem azokat a fejlesztési lehetőségeket, amelyeket a kutatáseredményével ismertem meg. Ennek alapján a termékpolitika és azértékesítéspolitika területén vannak lehetőségek, melyek kiugrást jelenthetneka vállalat számára. Összességévelelmondható, hogy egy nagyon kifinomult és fogyasztóira odafigyelő stratégiátalkalmaz a vállalat, melynek köszönhetően sikerült elérni és megtartanijelenlegi pozícióját a magyar tésztapiacon.  
695 |a árstratégia 
695 |a értékesítéspolitika 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a Gyermelyi Zrt. 
695 |a marketingkommunikáció 
695 |a termékstratégia 
695 |a vállalkozás marketingstratégiája 
700 1 |a Koczka-Novák Krisztina  |e ths 
700 1 |a Pecze Dr. Krisztina  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52410/1/Rubner_Nikolett_M%C3%A1ria_QFKQ39.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52410/2/BA_O_Rubner_Nikolett_M%C3%A1ria.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52410/3/BA_B_RUBNER_NIKOLETT_MARIA.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52410/4/Rubner%20Nikolett%20M%C3%A1ria%20BA%20szakdolgozat-biralat_2022m%C3%A1jus.pdf  |z Dokumentum-elérés