A kávéfogyasztási szokások hatása a franchise kávézók árbevételére Magyarországon.

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szabó Csilla Regina
További közreműködők: Andrea Hegedűs
Réthi Dr. Gábor
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:árbevétel(ek)
fogyasztás
fogyasztói magatartás
fogyasztói modell
kávé
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/52428

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg52428
005 20240124154218.0
008 240124suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Szabó Csilla Regina 
245 1 2 |a A kávéfogyasztási szokások hatása a franchise kávézók árbevételére Magyarországon.  |c Szabó Csilla Regina  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Az utóbbi években a kávézók piacafolyamatosan növekedett, annak ellenére, hogy jelentős nehézségek nehezítik ezta globális piacon, valamint a kávéfogyasztásnak számos tényezője van, amelyekhatással vannak az árbevételre. Az egészségtudatosság és a minőségikávéfogyasztás iránti igény folyamatosan növekszik, és ez a keresletváltozáshatással van a kávézók árbevételére is. A franchise kávézók ezért folyamatosanfejlesztik kínálatukat, és igyekeznek minőségi kávékat és friss ételeketkínálni az ügyfeleknek. Ennek vizsgálata fontos a kávézókszámára, ezért is fontos ezeknek az adatoknak a vizsgálata, szakdolgozatomban egy kérdőív ésnéhány barista interjúját hasonlítom össze, hogy az eredményekből következtetnitudjunk arra, hogy mekkora az összefüggés a kávézók árbevétele és a fogyasztóiszokások között. Ezt a vizsgálatot Magyarországon végeztem el, főleg megyékrebontva az adatokat. A vizsgálat során összehasonlító és leíró statisztikai adatokat alkalmaztam, melyekkel több összefüggést is megvizsgáltam.A franchise kávézók árbevételét azonban nemcsak a kávéfogyasztási szokások, hanem más tényezők is befolyásolják. Az adókés a bérleti díjak változása, a versenyhelyzet, az élelmiszer- és alapanyagárakváltozása, az üzleti stratégia és az ügyfél-elégedettség mind hatással lehetnekaz árbevételre. Fontos megállapítani ezen hatások mértékét, mellyelszakdolgozatom is foglalkozik. Hosszabb távon kitérek még a kávézók árainakfelépítésére, valamint a fogyasztók ár képzésre való hatására. A versenyhelyzet Magyarországon a franchisekávézók piacán is szigorú, hiszen számos hazai és külföldi márka közülválaszthatnak az ügyfelek. Az üzleti stratégia és az ügyfélelégedettség ezértis fontos tényező a kávézók árbevételének növelése érdekében. Azügyfélelégedettség javítása, a megfelelő marketing és reklámkampányok, valamintaz online jelenlét mind segíthetnek a franchise kávézók árbevételének növelésében.Az élelmiszer- és alapanyagárakváltozás úgyszintén hatással lehet a kávézók árbevételére, mely főleg avilágpiac alakulásától, valamint az ország gazdasági helyzetétől függ. Azalapanyagok és a kávé ára változékony lehet, és ha az árak növekednek, akkor azárbevétel is csökkenhet. Az adók és a bérleti díjak változása is hatással leheta kávézók árbevételére, ezért fontos, hogy a kávézók a változásokra időben ésmegfelelően reagáljanak. Az üzleti stratégia és azügyfél-elégedettség javítása mellett a kávézók árbevételének növelése érdekébenfontos szerepet játszik a kávézók elhelyezkedése és belső kialakítása is. Azolyan tényezők, mint a kávézók belső tervezése, a kínált ételek és italokminősége és változatossága, a kávézók megközelíthetősége és a parkolásilehetőségek mind-mind befolyásolják az ügyfél-elégedettséget és az árbevételt.Összességében tehát a franchisekávézók árbevétele nagyban függ a kávéfogyasztási szokások mellett mástényezőktől is, mint például az üzleti stratégia, az ügyfélelégedettség, aversenyhelyzet, az online jelenlét, az élelmiszer- és alapanyagárak, az adók ésa bérleti díjak. A kávézók sikeres működéséhez fontos, hogy ezeket a tényezőketfigyelembe vegyék és megfelelően kezeljék. Szakdolgozatom pedig ezen tényezőkrészletes vizsgálatát tartalmazza 
695 |a árbevétel(ek) 
695 |a fogyasztás 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a fogyasztói modell 
695 |a kávé 
700 1 |a Andrea Hegedűs  |e ths 
700 1 |a Réthi Dr. Gábor  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52428/1/Szab%C3%B3_Csilla_Regina_YV575O.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52428/2/BA_O_Szab%C3%B3_Csilla_Regina.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52428/3/BA_B_Heged%C5%B1s_Andrea.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52428/4/Szabo%CC%81%20Csilla%20Regina%20RG%20szakdolgozat-biralat_2023.pdf  |z Dokumentum-elérés