Vezetői konfliktusmenedzsment

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Pásztor Zsófia Anna
Other Authors: Bácsi Katalin
Csizmadia Péter
Format: Thesis
Kulcsszavak:csapaton belüli konfliktus
érzelmi intelligencia
kezelési módszerek
kommunikáció
konfliktus
konfliktus megközelítések
konfliktuskezelés
konfliktusok tipizálása
szervezeti konfliktus
team
Thomas-Kilmann modell
vezetői konfliktuskezelés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/52438
Description
Abstract:Az általam választott témakör a szervezetikonfliktusok kezelését öleli fel, és azon belül is a vezetői konfliktuskezelésre fókuszál szakdolgozatom.A vezetők napjuk közel negyedét töltik konfliktusokkezelésével, így ezen területen való jártasságuk és a konfliktusok megfelelőkezelésének a képessége esszenciális szerepet játszik a sikeres vezetői létmegteremtésében. Kutatásom fókuszában öt középvezető áll. Azonban mégvezetőnként kettő beosztott is bevonásra került. Vizsgálódásomat féligstrukturált interjúk lebonyolításával végezetem el.A felmérés négy szempont (kiskutatási kérdések) alapján történt. Többek között megvizsgáltam a vezetőkkonfliktushoz való viszonyát. A konfliktus vajon jó vagy rossz jelenségértelmezésük szerint? Illetve azt, hogy milyen módszerek és stratégiák alkalmazásával rendezik a konfliktusos helyzetek? Hogyan sikerül nekik lezárniazokat? Vajon sikerül-e egyáltalán lezárni? Miként képes az érzelmi intelligencia(képesség alapú megközelítés) és kommunikáció hatással lenni akonfliktuskezelésükre, illetve milyen további tényezők kerültek beazonosításra. Milyen hatásai lelhetők fel azoknak.A dolgozatom ismerteti a fenti kutatási szempontokon kívül, akonfliktusok felbukkanásának a gyakoriságát. Azt, hogy ezek milyen okokravezethetők vissza, milyen visszatérő konfliktusok lelehetők fel a csapatokonbelül. Milyen rendszeresek a vezető és beosztottak közötti konfliktusok?Érinti kutatásom agresszív viselkedéstis, hogy azok megjelenése mennyire gyakori a konfliktusok kapcsán.A főbb következtetésekre ésmegállapításokra vonatkozóan megfogalmaztam javaslatokat és megoldásokat is. Miaz, amivel javítható a helyzet, mi az mire érdemes a továbbiakban isodafigyelnie a vezetőknek? Melyek a jól bevált módszerek? Szakirodalmi feldolgozásom pedig bemutatja mind azon fontos elméleti megközelítéseket és modelleket, amelyek a kutatásom alapját képezik és kiegészítik azt.