Az AirFrance-KLM group költség- és eredményalakulásának elemzése, piaci helyzetének értékélése
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Kulcsszavak: | elemzés(ek) eredménykimutatás költségelemzés piac piaci helyzet |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/52487 |
MARC
LEADER | 00000nnm a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg52487 | ||
005 | 20240124154510.0 | ||
008 | 240124suuuu hu o 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Vajda Patrik Márió | |
245 | 1 | 3 | |a Az AirFrance-KLM group költség- és eredményalakulásának elemzése, piaci helyzetének értékélése |c Vajda Patrik Márió |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a Dolgozatom témájának az Air France-KLM költség és eredmény-kimutatásának elemzését, a piaci helyzetének értékelését választottam. Témaválasztásomat egyrészről az indokolta, hogy a vállalkozásnál dolgozom, másrészről pedig a kíváncsiságom motiválta. Dolgozatomat a szakirodalom bemutatásával kezdtem. Ennek keretében ismertettem a beszámoló elemzés, az eredményelemzés, a jövedelmezőség és a költségelemzésre vonatkozó legfontosabb tudnivalókat, melyekre az elemzésem során támaszkodtam. Ezt követően bemutattam az Air France vállalatot és gazdálkodásának, számviteli politikájának főbb sajátosságait. Ezt követően kezdtem meg a kiválasztott vállalat elemzését. Az elemzést 2019, 2020 és 2021-es évekre végeztem el. Elsőként a vállalat eredményességét vizsgáltam meg. Itt azt tapasztaltam, hogy a vállalat bevételei évről évre emelkednek, de ez a költségekre ugyanúgy elmondható. Sőt, a költségek növekedése meghaladta a bevételek növekedését, amelynek negatív következménye lett az eredmény tekintetében. A három vizsgált év viszonylatában a vállalkozás 2020-ban produkálta a legrosszabb eredményét. Persze mindennek van magyarázata, hiszen ekkor kezdődött el a covid járvány és a bevezetett korlátozások, különösen az utazásokra vonatkozólag nagyon visszavetették az Air France teljesítményét, eredményét. Az eredmény 2021-re javult, de még nem érte el a 2019-es, azaz a járvány kitörése előtti szintet. Ezt követően a bevételi és kiadási főcsoportok alakulását tekintettem át. A vállalat legjelentősebb bevétele az exportértékesítés volt. Ez évről évre növekvő tendenciát mutatott. A kiadások között az anyagjellegű és a személyi jellegű ráfordítások a legjelentősebbek. Az anyagjellegű ráfordítások tekintetében a vizsgált három év alatt egy jelentős 63,05%-os növekedés volt látható, a személyi jellegű ráfordítások esetében ugyanezen időszak alatt a növekedés mértéke csak 16,15%-os mértékű volt. Az elemzést a jövedelmezőség alakulásának vizsgálatával folytattam. Megnéztem az átlagos fedezeti hányad, az árbevétel-arányos jövedelmezőség, a tőkearányos jövedelmezőség és az eszközarányos jövedelmezőség alakulását is. A jövedelmezőség vizsgálata során azt tapasztaltam, hogy az összes jövedelmezőségi mutató értéke 2020-ban volt a legalacsonyabb. Ez teljesen megegyezik az eredményesség vizsgálatának adataival. Ugyanakkor a mutatók értékei 2021-re javultak, így azért ez kedvezőnek tekinthető. A költségelemzés során a két legnagyobb kiadáscsoport alakulását vettem górcső alá. Az elemzés rámutatott arra, hogy az anyagjellegű ráfordításokban egy jelentős átrendeződés történt 2021-re. A közvetített szolgáltatások értéke jelentősen lecsökkent (135,899,- eFt-tal), míg az igénybe vett szolgáltatások értéke erőteljesen növekedett, összesen 287.968,- e Ft-tal. A személyi jellegű költségek is növekedtek 2021-re. A személyi jellegű kiadásokon belül minden költségcsoport emelkedett. Az emelkedés egy részről a létszám növekedésével is indokolható. Ugyanakkor az 1 főre jutó bérköltség, illetve az 1 főre jutó személyi jellegű ráfordítások értéke 2020-ról 2021-re csökkent. A bérarányos és élőmunka arányos jövedelem 2020-ról 2021-re minimális értékben, de emelkedett. Az elvégzett eredmény- és költségelemzés, jövedelmezőség vizsgálat alapján megállapítható, hogy az Air France vállalat piaci helyzete stabil. Ugyan hatással volt rá a világjárvány miatt bevezetett korlátozás, ez megmutatkozik a 2020-as eredményein, ugyanakkor a kapott értékek alapján a gazdálkodása rentábilis. Eredményessége várhatóan a korlátozások feloldásával újra javulni fog. A vállalkozás pedig megőrzi piacvezető helyét, sőt talán még terjeszkedni, növekedni is fog, vagyis nagyobb szeletet hasít ki magának a piaci tortából. | |
695 | |a elemzés(ek) | ||
695 | |a eredménykimutatás | ||
695 | |a költségelemzés | ||
695 | |a piac | ||
695 | |a piaci helyzet | ||
700 | 1 | |a Zsidek Zsófia |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52487/1/Vajda_Patrik_M%C3%A1ri%C3%B3_H3KTXQ_Az%20AirFrance-KLM%20group%20k%C3%B6lts%C3%A9g-%20%C3%A9s%20eredm%C3%A9nyalakul%C3%A1s%C3%A1nak%20elemz%C3%A9se%2C%20piaci%20helyzet%C3%A9nek%20%C3%A9rt%C3%A9k%C3%A9l%C3%A9se_.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52487/2/Vajda_Patrik_M%C3%A1ri%C3%B3_H3KTXQ_Az%20Air%20France-KLM%20k%C3%B6lts%C3%A9g-%20%C3%A9s%20eredm%C3%A9nyalakul%C3%A1s%C3%A1nak%20elemz%C3%A9se%2C%20piaci%20helyzet%C3%A9nek%20%C3%A9rt%C3%A9kel%C3%A9se_zaro-dolgozati-osszefoglalas_2023_foszk.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52487/3/Vajda_Patrik_M_foszk_zarodolgozat_biralat.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52487/4/Szakdolgozat%20b%C3%ADr%C3%A1lata_Vajda_Patrik.pdf |z Dokumentum-elérés |