Felhőszolgáltatások ismertetése és az incidenskezelésben betöltött szerepük

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Schvarcz Márk István
További közreműködők: Szécsi Gábor
Kulcsszavak:bank
felhőszolgáltatás
incidens
infrastruktúra
jegykezelés
jegykezelő rendszer
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/52509

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg52509
005 20240124154550.0
008 240124suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Schvarcz Márk István 
245 1 0 |a Felhőszolgáltatások ismertetése és az incidenskezelésben betöltött szerepük  |c Schvarcz Márk István  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A banküzemtámogatói gyakorlatom során eltöltött 14 hét alatt lehetőségem volt megtapasztalni,hogy a digitalizáció hatására egyre elterjedtebb felhőalapú eszközök milyen hatékonyan tudjáktámogatni az időigényes és sokszor nagy szakértelmet követelő feladatokat az incidenskezeléssorán. Ezért esett a választásom a felhőszolgáltatások témakörére, amely az informatikavilágában és ezáltal az IT szolgáltatásmenedzsment (ITSM) területén is egyre népszerűbbmegoldássá válik. Záródolgozatom célja az volt, hogy bemutassam a felhőszolgáltatásokat ésaz incidenskezelés területére gyakorolt hatásukat.Dolgozatom első felében ismertettem a felhőalapú számítástechnika definícióját, afelhőszolgáltatások tulajdonságait és csoportosíthatóságukat hozzáférhetőség szerint. Eztkövetően a felhőszolgáltatási modellek három fő csoportját részleteztem, melyek azInfrastruktúra, mint szolgáltatás (IaaS), a platform, mint szolgáltatás (PaaS) és a szoftver, mintszolgáltatás (SaaS), majd a Gartner 2023-as felmérésének elemzésével támasztottam alá afelhőszolgáltatások térnyerését az elmúlt években.Banki szférában szereztem tapasztalatot, mint banküzemtámogató gyakornok, így különfejezetben részleteztem a banki szektor felhőtechnológiákkal való kapcsolatát. Ezt követőenpedig az ITIL 4 keretrendszer olvasható, amely az IT szolgáltatásmenedzsment alapját képezi.A módszertan dimenzióinak és nagyobb csoportjainak bemutatását követően aszolgáltatásmenedzsment egyik gyakorlati eleme, az incidensmenedzsment került bemutatásra.Az alap folyamatok megismerése után került kifejtésre, hogy az incidenskezelés során használtfelhőalapú IT rendszerek használata a technológiai változások következtében miért kerül egyreinkább előtérbe a helyi (on-premise) megoldások helyett, ezután pedig egy piaci elemzésolvasható, amely a felhőalapú ITSM eszközök jövőbeni alakulását taglalta.A hatodik fejezetben több incidenskezelést támogató rendszer bemutatására került sor anonimmódon, amelyeket munkám során volt lehetőségem megismerni. Elsőként az L1-L2 szintűmegoldócsoportok által használt jegykezelő rendszert ismertettem, majd kitértem a fejlesztőkáltal használt jegykezelő rendszerre is. A két szoftver integrációja szintén bemutatásra került, ugyanis nagyban megkönnyíti a mindennapi munkafolyamatokat.Továbbá bemutatom a felhőalapú központi dokumentumkezelő rendszert és az irodaiszoftvercsomagot is.Végül dolgozatomat egy összegzéssel zártam, amelyben a záródolgozatom tartalmi áttekintésétkövetően predikciót fogalmaztam meg arról, hogy a jövőben hogyan válhat eredményesebbé azincidenskezelés a felhőalapú szoftverek megoldásaival. 
695 |a bank 
695 |a felhőszolgáltatás 
695 |a incidens 
695 |a infrastruktúra 
695 |a jegykezelés 
695 |a jegykezelő rendszer 
700 1 |a Szécsi Gábor  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52509/1/Schvarcz%20M%C3%A1rk%20Istv%C3%A1n%20z%C3%A1r%C3%B3dolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52509/2/Titkos%C3%ADt%C3%A1si%20k%C3%A9relem.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52509/3/Schvarcz%20M%C3%A1rk%20Istv%C3%A1n%20z%C3%A1r%C3%B3dolgozat%20%C3%B6sszefoglal%C3%A1s.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52509/4/Schvarcz%20M%C3%A1rk%20Istv%C3%A1n.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52509/5/foszk_zarodolgozat-biralat-kulso-konzulens-reszere%20Sz%C3%A9csi%20G%C3%A1bor_1.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52509/6/foszk_zarodolgozat-biralat-kulso-konzulens-reszere%20Sz%C3%A9csi%20G%C3%A1bor%203.pdf  |z Dokumentum-elérés