A változás kommunikációja a gyakorlatban egy bankfúzió során

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Pataki Áron
További közreműködők: Faragóné Lepp Katalin
Szegő Gábot
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:bank
csoportkommunikáció
kommunikációs folyamat
vállalati kommunikáció
változásmenedzsment
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/52514

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg52514
005 20240124154559.0
008 240124suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Pataki Áron 
245 1 2 |a A változás kommunikációja a gyakorlatban egy bankfúzió során  |c Pataki Áron  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Abstract:A dolgozat avállalatok kommunikációjának témájában íródott. Az elkészült dolgozat egy bankműködésén keresztül igyekszik szemléltetni, hogy milyen folyamatok ésgyakorlatok kísérnek egy nagy horderejű fúziós változást.Egy fúzió mindig rengeteg átalakulással jár, ami kommunikációs szempontból hatalmaskihívást jelenthet a bank számára. Mind a belső dolgozókkal kapcsolatoskommunikáció, mind az ügyfelek felé folytatott kommunikáció hatalmas feladatelé állíthatja a szervezetet. A munkavállalóknak szükségszerűen ki kell lépniüka komfortzónáikból, mivel a létrejövő szervezet korábbi bankok dolgozói állományát olvassza egybe és hoz létre egységes területeket. A bankok belső gyakorlata jelentősen eltérhet a létrejövő szervezetéhez képest, mégakkor is, ha csak a bankok megoldásai közül válogatva alakítják ki az újbank belső menetét, nem beszélve arról, hogy a létrejövő nagybank méreténélfogva igényelhet egyedi és maguk nemében teljességgel új gyakorlatokat adolgozók életében. Egy ilyen léptékű és ismétlődő változás erőteljesen hathat amunkavállalók lelki állapotára, és rengeteg plusz teendőt róhat mindenkire. Arendszerek szinkronizálása, az adminisztráció változása és a változó szervezetifelépítés, mind olyan tényezők, amik nem csak a munka mennyiségét tekintve egyfelfokozott időszak, hanem az adódó esetleges nehézségek révén lelkileg ésmentálisan is megterhelő lehet minden munkatársnak. Egy ilyen időszakbanfokozottan kell foglalkozni a belső kommunikációra és arra, hogy amunkavállalók a nagy változások közepette ne érezzék magukat elveszve, mert azrossz hatással lehet a munkájukra, a magánéletükre, ami kihat az ügyfelekelégedettségére és a bank eredményességére. Mind külső, mind belsőkommunikációs szempontbók egyszere kell biztosítani, hogy a fontos dolgokműködése és a zavartalan szolgáltatásnyújtás feltételei adottak, és mindeközbenbelül és kívül kifejezésre kell juttatni, hogy a dolgozók és ügyfelek jólfognak járni a változásokkal.Adolgozatot a hazai és nemzetközi szakirodalom segítségével szeretnémmegalapozni és átfogó képet adni a vállalati kommunikáció minél többaspektusáról. Szeretném több oldalról megvilágítani a kommunikáció egyesrészleteit és támpontot adni a későbbi primer kutatásomnak, hogy az ott kapottinformációk értelmezéséhez segítséget nyújtson. A szakirodalom módszeresfeldolgozásával számba veszem a kommunikáció módjait, formáit ésjellegzetességeit. A szakirodalom kutatását két fejezetre bontom és különtárgyalom, a vállalati belső kommunikáció és külső kommunikáció lehetségesaspektusait.Dolgozatombanarra a kérdésre keresem a választ, hogy milyen kommunikációt folytat a bank, azátalakulások során, hogy figyelembevéve a változás jellegét, hiszen a létrejövőszervezet és a benne folytatott gyakorlat az egyes munkavállalók számáramerőben új kihívást jelenthet. A vállalat érdeke a lehető legsimább átmenet,mely során tekintettel kell lennie a dolgozói behatárolt teljesítőképességére,és közben vigyáznia is kell, mert a fúzió során esetlegesen a vártnál nagyobbmunkavállalói fluktuáció nagy hatással lehet az ügyfelek kiszolgálására. Abank, mint olyan, egy meglehetősen hierarchikus rendszer, és ebből adódóan nagyfelelősség hárul az egyes vezetőkre, főleg azokra, akik közvetlenül az ügyfelekkiszolgálását végző dolgozókat irányítják. Adolgozatban a kutatás alapjául a bank egy különálló szervezeti egységénekkommunikációja szolgál. A kutatáshoz egy olyan területet választottam a bankonbelül, amelynél a bank központi kommunikációja, saját belső kommunikációja és abank külső, az ügyfelek felé folytatott kommunikációja is megfigyelhető a gyakorlatban,így leképezve a nagy kiterjedésű bank kommunikációját egy elkülönülő egységénkeresztül. 
695 |a bank 
695 |a csoportkommunikáció 
695 |a kommunikációs folyamat 
695 |a vállalati kommunikáció 
695 |a változásmenedzsment 
700 1 |a Faragóné Lepp Katalin  |e ths 
700 1 |a Szegő Gábot  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52514/1/A%20Szakdolgozat%20Pataki%20%C3%81ron%20A%20v%C3%A1ltoz%C3%A1s%20kommunik%C3%A1ci%C3%B3ja%20a%20gyakorlatban.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52514/2/Titkos%C3%ADt%C3%A1si%20k%C3%A9relem%20Pataki%20%C3%81ron.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52514/3/szakdolgozati-osszefoglalas_2022majustol%20Pataki%20%C3%81ron.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52514/4/Pataki%20%C3%81ron_b%C3%ADr%C3%A1lat_GM_FLK.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52514/5/Scanned_from_a_Lexmark_Multifunction_Product2023-05-09-114416.pdf  |z Dokumentum-elérés