Az itáliai Ferrero cégnél megvalósuló marketingkommunikációs tevékenység bemutatása és elemzése

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Horváthné Domin Patrícia
Other Authors: Molnár Zsolt
Format: Thesis
Kulcsszavak:élettörténet
Ferrero
kérdőív
marketing
marketingkommunikáció
reklám
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/52684
Description
Abstract:Sokéves munkatapasztalat után fogalmazódott meg bennem, mivel is szeretnék foglalkozni az életem hátralevő részében, és ez nem más, mint a kereskedelem, marketing és a logisztika. E felismerés hatására, 2017-ben jelentkeztem a Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelem és Marketing Szakára. Célom az volt, hogy egy nemzetközi, kereskedelemmel foglalkozó magántulajdonú cégnél legyek munkatárs az iskola elvégzését követően. Mivel olaszul tanulok, és nagyon szeretem az édességeket, így került a középpontba a Ferrero cég. Jelenleg egy egészségügyi intézetben, irodán dolgozom és nagyon sajnáltam, hogy nem sikerült az egyetemi évek alatt, kereskedelemmel vagy marketinggel foglalkozó cégnél elhelyezkednem. Ez azonban idén áprilisban megváltozott, mivel a munkahelyemet kijelölték oltóponttá, a jelenleg is tartó covid járvány miatt. Azóta a feladataim közé tartozik az oltónapok megszervezése, a hozzá kapcsolódó adminisztratív feladatok ellátása, amiben jól tudom alkalmazni az egyetemen tanultakat. Egyaránt tudom hasznosítani a mindennapi munkám során, a marketingben, kommunikációban, logisztikában, statisztikában szerzett tudásomat. A hosszú távú célok között azonban megmaradt az olaszországi Ferrero cég „meghódítása”, ezért is választottam szakdolgozatom témájának. Minden vállalkozásnak az a célja, hogy termékeivel, szolgáltatásaival kielégítse a fogyasztói igényeket úgy, hogy eközben minél nagyobb nyereséget érjen el. Ehhez azonban ismernie kell a fogyasztóit, és ha ez megvalósul, akkor újabb igényeket is tud teremteni. A szakdolgozatban arra szeretnék választ kapni, hogy a Ferrero cég termékeit mennyire ismerik a fogyasztók, kik vásárolják, mik a legfontosabb szempontok egy édesség megvásárlásánál. Arra is kíváncsi voltam, hogy vajon az édességek vásárlására ösztönzőleg hatnak-e a reklámok. Mivel aktuális, megbízható forrásból eredő adatokkal szerettem volna dolgozni, ezért döntöttem a primer kutatás mellett, és hogy minél több adatot tudjak, összehasonlítani ezért a kvantitatív kutatási formák közül a kérdőíves megkérdezést választottam. Készítettem egy 30 kérdésből álló kérdőívet, melyben a kiválasztott termékekre vonatkozó kérdések mellett, volt néhány a Ferrero céget érintő kérdés is melyek segítségével azt is fel tudtam mérni, hogy mennyire ismerik az emberek magát a vállalatot.