A kozmetikai reklámok pszichológiai hatása a fogyasztókra

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Gómez-Carmona Lára
Other Authors: Papp dr. Vanda
Format: Thesis
Kulcsszavak:fogyasztói magatartás
kozmetikai cikkek
marketing
reklám
reklámpszichológia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/52779
Description
Abstract:A szakdolgozatom célja, hogy átfogóan vizsgálja a kozmetikai reklámokat és azok pszichológiai hatásait a fogyasztókra. A bevezetés háttér információt nyújt és előkészíti a választott témát, majd meghatározza a kutatás célját, fontosságát és indokait. Ezt követően megfogalmazza a kutatási kérdéseket, amelyekre a szakdolgozat keretében kíván válaszokat találni.A következő fejezet a marketingkommunikációval foglalkozik, bemutatva a kommunikáció szükségességét és a marketingkommunikáció fogalmát és szerepét. Ismerteti a különböző kommunikációs eszközöket és csatornákat, amelyek segítségével a reklámok eljuthatnak a célcsoportokhoz.A harmadik részben a reklámokat helyezi középpontba, bemutatva a reklámok közgazdaságtanba kerülésének folyamatát és szerepét a marketingkommunikációban.A negyedik fejezet részletesen elemzi a reklámok pszichológiai hatásait, különös hangsúlyt fektetve az érzelmi hatásokra, a márkaidentitásra, a vásárlási viselkedést befolyásoló tényezőkre és a szükségletek és vágyak gerjesztésére. A Maslow szükségleti hierarchia piramisát ismerteti, hogy megérthessük, hogyan befolyásolja a reklámokban megjelenő pszichológiai elemeket.A kozmetikai reklámok rész kifejti a kozmetikai reklámok jellemzőit és konkrét példákat mutat be, például a DOVE önbizalom programot és az illat marketing szerepét a kozmetikai reklámokban.A következtetés és befejezés rész összefoglalja a kozmetikai reklámok pszichológiai hatásait, hangsúlyozva a kutatás eredményeinek jelentőségét. Javaslatokat és további kutatási irányokat is felvet a témával kapcsolatban.