Vásárlók és vásárlások az M-kereskedelemben

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Kalamár Mátyás
Other Authors: Kovács Dr. András
Format: Thesis
Kulcsszavak:e-kereskedelem
infokommunikációs technológiák
információs társadalom
m-kereskedelem
vásárlói magatartás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/52797
Description
Abstract:Szakdolgozatom témájául az egyre népszerűbb, növekvő jelentőségű, kihívásokkal és lehetőségekkel teli mobil kereskedelem (m-kereskedelem) bemutatását választottam. Az m-kereskedelem az elektronikus kereskedelem vezeték nélküli technológia segítségével lebonyolított része, amely mobiltelefonok vagy egyéb mobil eszközök pl. tabletek, laptopok, okosóra stb. használatával valósul meg. A jelenlegi, gyorsan változó, kiszámíthatatlan gazdasági helyzet hatására a fogyasztók jelentős tömege kezdte másképp használni az online csatornákat, befolyásolva a webáruházak forgalmát és az online kereskedelmi piac egészének volumenét. Szakdolgozatom szakirodalmi áttekintésből és primer kutatásból áll. A szakirodalmi áttekintés során felkutattam és összegyűjtöttem a szakirodalomban - szakkönyvekben, cikkekben, tanulmányokban és statisztikai kiadványokban - fellelhető elemzett és publikált információkat, adatokat, melyek segítségével egy átfogó képet kaphatunk a mobil kereskedelem témakörében. Több szerző munkáját és kutatását is figyelembe vettem, értelmeztem és feldolgoztam, mely alapján kialakítottam az elméleti áttekintés szerkezetét. A szakirodalmi áttekintés részt az információs társadalom, a fogyasztói magatartás, az elektronikus kereskedelem és a mobil kereskedelem fejezetekre tagoltam. A primer kutatásom célja, hogy - szakirodalmi áttekintésemre támaszkodva - feltérképezzem napjaink internethasználóit, annak érdekében, hogy választ kapjunk arra a kérdésre, hogyan viszonyulnak az online, mobil eszközökön keresztüli vásárláshoz.