Divat- és luxusmárkák, mint personal branding eszközei, a márkázás és a stratégiai tervezés meghatározó tényezőire fókuszálva

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Jánó Beáta Eliz
Other Authors: Dobó Dr. Róbert
Format: Thesis
Kulcsszavak:kommunikáció
marketing
márka
márkázás
stratégia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/52820
Description
Abstract:Az igényt teremtő luxus- és divatmárkák bemutatása által választ kerestem arra, hogy miként válik egy márka státusz szimbólummá a fogyasztók számára és milyen stratégiai tervezés mentén hozható létre olyan márkaérték, mely a fogyasztó önmagáról alkotott képéhez pozitívan járul hozzá. Szakdolgozatom készítése során három kérdésre kerestem a választ: Milyen márkázási stratégiák figyelhetőek meg a divatmarketing területén? Hogyan válnak a luxus és prémium márkák a personal branding eszközeivé? Mi határozza meg a fogyasztói döntést a luxus és prémium márkák termékei esetén? Az irodalom kutatásom két szakaszban valósult meg. Elsőként a márkázással kapcsolatos alapfogalmakat, valamint a fogyasztók és a termékek kapcsolatát mutattam be. A második szakaszban pedig a divatmarketing és a luxusmárkázás alapjait vizsgáltam. Szekunder kutatásom ismertette mind a piac, mind a fogyasztói magatartás aktuális helyzetét. Primer kutatásom során pedig a netnográfiai módszertanon alapuló kvalitatív tartalomelemzés segítségével vizsgáltam a felhasználók és a Ralph Lauren kapcsolatát a márka TikTok oldalán. Szakdolgozatom eredményeképp kirajzolódott a márka identitás – fogyasztói identitás kapcsolatának, a márkaasszociációknak, a történetnek, illetve a történetmesélésnek és a fogyasztók megismerésének meghatározó szerepe. Amennyiben ezek felépítése megtörtént és a stratégia kialakítása ezen tényezők figyelembevételével történik, kiegyensúlyozott alap biztosításával lehetőség nyílik a stabil és időtálló márka megteremtésére.