Divat- és luxusmárkák, mint personal branding eszközei, a márkázás és a stratégiai tervezés meghatározó tényezőire fókuszálva

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Jánó Beáta Eliz
További közreműködők: Dobó Dr. Róbert
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:kommunikáció
marketing
márka
márkázás
stratégia
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/52820

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg52820
005 20240220150010.0
008 240220suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Jánó Beáta Eliz 
245 1 0 |a Divat- és luxusmárkák, mint personal branding eszközei, a márkázás és a stratégiai tervezés meghatározó tényezőire fókuszálva  |c Jánó Beáta Eliz  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Az igényt teremtő luxus- és divatmárkák bemutatása által választ kerestem arra, hogy miként válik egy márka státusz szimbólummá a fogyasztók számára és milyen stratégiai tervezés mentén hozható létre olyan márkaérték, mely a fogyasztó önmagáról alkotott képéhez pozitívan járul hozzá. Szakdolgozatom készítése során három kérdésre kerestem a választ: Milyen márkázási stratégiák figyelhetőek meg a divatmarketing területén? Hogyan válnak a luxus és prémium márkák a personal branding eszközeivé? Mi határozza meg a fogyasztói döntést a luxus és prémium márkák termékei esetén? Az irodalom kutatásom két szakaszban valósult meg. Elsőként a márkázással kapcsolatos alapfogalmakat, valamint a fogyasztók és a termékek kapcsolatát mutattam be. A második szakaszban pedig a divatmarketing és a luxusmárkázás alapjait vizsgáltam. Szekunder kutatásom ismertette mind a piac, mind a fogyasztói magatartás aktuális helyzetét. Primer kutatásom során pedig a netnográfiai módszertanon alapuló kvalitatív tartalomelemzés segítségével vizsgáltam a felhasználók és a Ralph Lauren kapcsolatát a márka TikTok oldalán. Szakdolgozatom eredményeképp kirajzolódott a márka identitás – fogyasztói identitás kapcsolatának, a márkaasszociációknak, a történetnek, illetve a történetmesélésnek és a fogyasztók megismerésének meghatározó szerepe. Amennyiben ezek felépítése megtörtént és a stratégia kialakítása ezen tényezők figyelembevételével történik, kiegyensúlyozott alap biztosításával lehetőség nyílik a stabil és időtálló márka megteremtésére. 
695 |a kommunikáció 
695 |a marketing 
695 |a márka 
695 |a márkázás 
695 |a stratégia 
700 1 |a Dobó Dr. Róbert  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52820/1/N3Y9TQ%20-%20Divat-%20%C3%A9s%20luxusm%C3%A1rk%C3%A1k%2C%20mint%20personal%20branding%20eszk%C3%B6zei%2C%20a%20m%C3%A1rk%C3%A1z%C3%A1s%20%C3%A9s%20a%20strat%C3%A9giai%20tervez%C3%A9s%20meghat%C3%A1roz%C3%B3%20t%C3%A9nyez%C5%91ire%20f%C3%B3kusz%C3%A1lva.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52820/2/BA%20KM%20magyar%20b%C3%ADr%C3%A1lati%20lap%20BELS%C5%90%20DR%20J%C3%A1n%C3%B3%20Be%C3%A1ta%20Eliz.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52820/3/BA%20KM%20magyar%20b%C3%ADr%C3%A1lati%20lap%20K%C3%9CLS%C5%90%20RT%20J%C3%A1n%C3%B3%20Be%C3%A1ta%20Eliz.pdf  |z Dokumentum-elérés