A VCC rendszer hatása a Danubius Központi Szobafoglalás által értékesített hotelekre

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kerék Gergő
További közreműködők: Törcsvári Dr. Zsolt István
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fejlesztés(ek)
kérdőíves felmérés
motiváció
munkamotiváció
szoftver
turizmus
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/52915

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg52915
005 20240220150233.0
008 240220suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kerék Gergő 
245 1 2 |a A VCC rendszer hatása a Danubius Központi Szobafoglalás által értékesített hotelekre  |c Kerék Gergő  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A Danubius Hotels Központi Szobafoglalásának dolgozója vagyok 2022. május óta. Amióta ezen a részlegen dolgozom, lecserélésre kerültek a hagyományos vezetékes telefonok, egy tejesen új szoftverre. Ez a váltás teljesen új volt a Danubius Hotels életében és természetesen a munkavállalók életében is. Ezen változások kapcsán kíváncsi voltam, hogy a bevezetés óta eltelt nagyjából egy évben milyen változások történtek.Továbbá iskolai tanulmányaim során a motivációról készítettem már kutatást és meg szerettem volna vizsgálni, hogy a részlegen mit gondolnak erről a munkavállalók. Kíváncsi voltam, hogy milyen elvárások vannak a dolgozók részéről és vizsgáltam azt is, hogy mi az, amit valóban meg is kapnak ebből.Dolgozatomban a VCC szoftver hatásai mellett tehát a munkahelyi motivációt és annak hatásait vizsgálom. Terveim szerint a központi szobafoglaláson dolgozók mindegyike szívesen részt vesz a kutatásomban, ezáltal teljes körű felmérést tudok készíteni.A VCC rendszer 2022. októberében került bevezetésre, ezzel felváltva a hagyományos, régi vezetékes telefonkészülékek használatát, így meggyorsítva és egyszerűbbé téve a mindennapi munkavégzést. Emellett munkavállalói szempontból az egyik legnagyobb változást az jelentette, hogy az új szoftver rögzíti a telefonos beszélgetéseket. Van, aki számára ez az újdonság nem jelent problémát, viszont vannak olyanok is, akinek ez terhet jelent, mivel a változásokat mindenki másképpen viseli, az ezzel járó esetleges magasabb stresszt másképpen vezeti le.Azért ezt a témát választottam, mert ez egy nagyon friss újítás a Danubius életében és a Danubius Zrt. dolgozójaként részese vagyok ennek a változásnak és relevánsnak érzem, hogy különböző aspektusok szerint megvizsgáljam az új rendszer hatásait a többi munkavállalót is érintő emocionális oldalról.Kutatásomban választ keresek azokra a kérdésre, hogy a VCC szoftver használóinak mennyire jelent nehézséget megszokni és elfogadni a rendszert. Ki szeretnék térni arra is, hogy vajon a hívások rögzítése mennyire fokozza a munkahelyi stresszt és ezt ki hogyan tudja kezelni, levezetni.Emellett érdemes megvizsgálni azt is, hogy a vezetők milyen gyakran alkalmaznak motivációs eszközöket a mindennapok során és véleményük szerint mi a leghatásosabb eszköz a dolgozók attitűdjének javítására.A kutatást úgy terveztem felépíteni, hogy a munkatársaimmal egy kérdőívet töltetek ki, melyben rátérek az általuk felfedezett előnyökre, hátrányokra az új rendszerrel kapcsolatban, illetve az ezzel járó esetleg nagyobb mértékű szorongás kezelésére. Terveim szerint a kérdőívet a részlegen dolgozó összes munkatársam szívesen fogja kitölteni, mellyel egy teljeskörű felmérést tudok készíteni.Kérdőívemet úgy tervezem felépíteni, hogy két részre bontom. Az első részben a munkahelyi motivációra térek ki. Ezen részben a következő kérdéseket tervezem feltenni: „A különböző motivációs eszközök mennyire motiválnának téged?”, „Kérlek jelöld meg azt a 3 motivációs módszert, melynek a legjobban örülnél!”, „Hogyan motiválnak a munkahelyeden?”.A választható motivációs eszközöknek a következőket gondoltam: „Pénzbeli juttatás”, „Tárgyi jutalom”, „Szóbeli dicséret”, „Kirúgástól való félelem”, „Tisztességes bánásmód”, „Megfelelő munkahelyi környezet”, „Csapatmunka”, „Elvárások pontos megfogalmazása” és „Nem motiválnak”.A második részben a VCC rendszer hatásaira szeretnék rákérdezni. Ide az alábbi kérdésekre keresem a választ: „Mik a VCC rendszer előnyei?”, „Mik a VCC rendszer hátrányai?”, „A hívások rögzítése segít jobb teljesítményt elérni?”, „Amióta rögzítve vannak a hívások, stresszesebbnek érzed magad?”, „Szerinted a VCC rendszer bevezetésével járó hívás visszahallgatások és értékelések, segített a cégnek elégedettebb vendégeket és több vendégszámot generálni?”. Itt a válaszok egy részében arra fogom kérni a kitöltőt, hogy fejtse ki saját véleményét, másik részében pedig egyszerű feleletválasztós formában teszek fel kérdéseket.Emellett a VCC rendszer rögzít különböző számadatokat, mint például a hívásidő, hívások száma, nyelve és témája. Ezeket az adatokat Excel segítségével elemzem, ezzel a rendszer hatásairól is átfogó képet kaphatok. Kutatni tervezem a hívások nyelvének eloszlását. Emellett arra is ki szeretnék térni, hogy leggyakrabban milyen ügyekkel kapcsolatosan keresnek fel bennünket az érdeklődők.Véleményem szerint a VCC rendszer bevezetésével többletbevétel keletkezik az értékesített szállodák esetében, mivel a visszahallgathatóságnak köszönhetően a kisebb részletekre is jobban oda tudunk figyelni, ezzel magasabb színvonalú vendégélményt idézünk elő, így akár a törzsvendégek száma is növekedhet.Munkavállalói szempontból, arra az eredményre számítok, hogy több mint a csapat felének problémát okoz a hívások rögzítése és az ezzel járó stressz és a megfelelési kényszer. Viszont arra számítok, hogy a több stressz ellenére munkatársaim is azon a véleményen lesznek, hogy köszönhetően a hívások visszahallgathatóságának, segít precízebb munkavégzést eredményezni, ezáltal pedig növelni tudja az elégedett vendégek számát is.Ha ez valóban így van, akkor a kérdőív elemzésével lehet reflektálni az elvárt munkahelyi motivációkra. Emellett pedig lehetőség nyílik összehasonlítani a munkavállalói várakozásokat a valóban megkapott, alkalmazott motivációs eszközökkel. Ezen összehasonlítást a Spearman-féle rangkorrelációs együtthatóval tervezem elvégezni. 
695 |a fejlesztés(ek) 
695 |a kérdőíves felmérés 
695 |a motiváció 
695 |a munkamotiváció 
695 |a szoftver 
695 |a turizmus 
700 1 |a Törcsvári Dr. Zsolt István  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52915/1/A%20VCC%20rendszer%20hata%CC%81sai%20v%C3%A9gleges.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52915/2/Ker%C3%A9k%20Gerg%C5%91.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/52915/3/Ker%C3%A9k%20Gerg%C5%91_opponens_Dr.%20T%C3%B6rcsv%C3%A1ri%20Zsolt%20Istv%C3%A1n.pdf  |z Dokumentum-elérés