„Rejtett kincsek” a kreatív turizmus helyzete és lehetőségei Budapesten
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | Budapest élmény helyi közösség kreatív turizmus programkínálat |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/52917 |
Kivonat: | A budapesti kreatív turizmus témájában az elmúlt években született publikációk elsősorban a szabadulószobákra irányultak és úgy látom, van egy kutatási rés a kreatív turizmus további, alternatív elemei kapcsán. Kutatásomban a tradícionálisan a kreatív turizmus budapesti kínálatához tartozó elemeken kívüli területekre helyezem a hangsúlyt.A fentiek alapján a következő kutatási kérdések irányították vizsgálódásom: K1: Milyen szempontok mentén érdemes egy város kreatív arculatát, turisztikai piacát alakítani? K2: Mi jellemzi a budapesti kreatív turizmus jelenlegi helyzetét? K3: Hogyan alakítják ki programjaikat a budapesti kreatív turizmus kevésbé ismert, rejtettebb szereplői? A programok során melyek a legfontosabb tényezők a sikeres élményhez? Szekunder kutatásomban körbejárom a kreatív turizmus témakörét, kitérve a kultúra, az élmény, a kreatív programtervezés és a helyi közösségek szerepére is. Több szemléletmódot, véleményt megemlítek, ezzel átfogóbb képet kialakítva a turizmus ezen specializált ágazatáról. Rövid kitekintést teszek a nemzetközi gyakorlatok irányába, aktuális példákkal szemléltetve a trendeket, végül pedig a budapesti kreatív turizmusra vonatkozó kutatásokat mutatom be. Budapest kreatív turizmusának naprakész és részletes bemutatásához primer kutatásomat kvalitatív megközelítéssel végeztem. Az adatgyűjtést feltáró jelleggel folytattam, eszközként szakmai interjúkat használva, a turizmus különböző területein dolgozó szakemberei voltak segítségemre. Turisztikai szakértőket a budapesti kreatív turizmus jelenlegi helyzetéről és jövőre mutató javaslatokról kérdeztem. A kínálat különleges és kreatív elemeinek közelebbi megismerése érdekében pedig turisztikai szolgáltatókat kerestem fel. |
---|