A luxus és a presztízs jelenléte a közgazdaságtanban, valamint ennek pszichológiája a turizmusban és vendéglátásban, szállodai piacra levetítve Magyarországon

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Varga Tamás Mihály
Other Authors: Szalók Dr. Csilla
Format: Thesis
Kulcsszavak:digitalizáció
fogyasztói magatartás
Magyarország
marketing
szállodaipar
turizmus
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/52996
Description
Abstract:Dolgozatomban az ember és a turizmus, mint gazdasági szektor szimbiózisát szeretném megvizsgálni, szeretném a turizmust elemeire bontani, majd az elemek közül kiemelni a turizmus termékét, és megvizsgálni mit nyújt, a maga nemében miért különleges illetve, hogy hogyan és milyen keretek között tudjuk vizsgálni. Központi kérdésem továbbá, hogy a turizmus, mint gazdasági szektor milyen eszközöket alkalmaz annak érdekében, hogy a termékeit eladhatóbbá tegye. Ezen belül is arra szeretnék összpontosítani, hogy milyen marketingkommunikációs megoldásokat alkalmaz a turizmus. A dolgozatomban érintőlegesen fogok írni a turisztikai szálláshelyekről, illetve azon belül a luxusszállodai vendéglátásról. Ahhoz, hogy ezt a témát kifejtsem mindenképpen meg kell vizsgálnom presztízs, a sznobizmus, és a fogyasztók körét, akik a hotel szolgáltatásait veszik igénybe. Ezek után célkitűzésem az, hogy az emberi tényezőt és az emberi viselkedést is vizsgáljam a teljesség igénye nélkül. A dolgozatom következő részében az előző kettő között szeretnék párhuzamot vonni, összekötni a kettőt, és pszichológiai szinten is érinteni a kérdéskört.