Influencer marketing hatása különböző generációk fogyasztási szokásaira a divatiparban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Milkovics Mercédesz
További közreműködők: Kegye Krisztina
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fogyasztási szokások
generációk
influencer marketing
közösségi média
online marketing
vásárlási szokások
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53065
Leíró adatok
Kivonat:Fontos szempont volt a kutatási témám meghatározásában, hogy mindenképp egy olyan témát válasszak, amelynek napjainkban van aktualitása, a mindennapi életünk során is találkozunk vele és nem mellesleg szinte minden korosztály tisztában van a fogalom jelentésével vagy legalábbis hallott már róla. Az influencer marketing és maga az influencer jelenség a fiatalabb korosztályt célozza meg leginkább, de kutatásom során a fogyasztási szokásokat (például: webáruházból történő ruhavásárlási szokásokat) is vizsgáltam, amellyel nem csak a 20-30 éves korosztály találkozott, hanem az idősebb generáció is.Amellett, hogy a téma aktuális legyen, azt is figyelembe vettem, hogy olyan kutatást végezzek, amely kapcsolódik az érdeklődési körömhöz, hiszen könnyebb úgy belemerülni egy témába, ha az valóban felkelti az érdeklődésünket. A dolgozat során bemutatom, hogy mi is valójában a közösségi média, kik is azok az influencerek illetve milyen hatással bírnak a fogyasztókra. Továbbá az X, Y –és Z-generáció fogyasztási szokásait is vizsgáltam, melyből kiderülnek a hasonlóságok és a különbségek a generációk fogyasztási szokásai között. Emellett a divatipar alakulását és a divatmarketinget is szeretném bemutatni munkám során. Primer kutatásomhoz a kérdőívet választottam, melynek segítségével minden korosztály véleményét fel tudtam mérni. Ennek köszönhetően átfogó képet kaptam a különböző generációk influencer marketinghez való hozzáállásáról, illetve a különböző korosztályok fogyasztási szokásairól. A dolgozatom lezárásakéntösszefoglaltam a szekunder és a primer kutatás alapján kapott eredményeket, és össze is hasonlítottam ezeket az adatokat.Kutatásomból kiderült , hogy az X, Y –és a Z-generáció internethasználati szokásai, influencer marketinggel kapcsolatos véleménye és fogyasztási szokásai jelentősen eltérnek egymástól.