Reklám és Reklámpszichológia - Hatékony technikák és pszichológiai hátterük

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Csibi Alexandra Otília
Other Authors: Kegye Krisztina
Format: Thesis
Kulcsszavak:fogyasztói magatartás
pszichológiai technikák
reklám
reklámpszichológia
vásárlói döntések
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53073
Description
Abstract:Szakdolgozatom fő témája a reklámok, reklámpszichológia és az ezekben alkalmazott pszichológiai technikák részletes elemzése. Célom a reklámok mögötti pszichológiai mechanizmusok mélyebb megértése és azok hatékony alkalmazásának feltárása a fogyasztói viselkedés tekintetében. A kutatásom azokra a stratégiákra fókuszál amelyek javíthatják a reklámok hatékonyságát és növelhetik azok pozitív fogadtatását a célcsopotokban.Szekunder kutatásom fókuszában a reklámok, a reklámpszichológia és az ezekben alkalmazott pszichológiai technikák állnak. Az első lépésekben e területek történetét és fontosabb történelmi korszakait vizsgálom meg, törekedve emellett fogalmuk pontos meghatározására és elemzésére. Ezenfelül ismertetem a reklámok fontosabb jellemzőit, típusait, valamint kiemelten foglalkozok a vállalatok marketingtevékenységében elfoglalt szerepükkel is. 7 Lényeges célkitűzésem, hogy feltárjam a meghatározó pszichológiai technikákat a reklámozásban, azok használatának módját, indokait, valamint ezek hatásait a fogyasztókra. Ennek okából különféle reklámhatásokra is kitérek, és az érzelmek és vásárlási döntések közötti kapcsolatot is megvizsgálom. Emellett kutatásom kitér olyan reklámok elemzésére is, amelyek sikeresen alkalmazták a reklámpszichológia technikáit. Szekunder kutatásom végén a mesterséges intelligencia szerepét elemzem a reklámiparban és a marketing világában. Ezt követően bemutatom a primer kutatásomat, amely során az emberek reklámfogyasztási szokásait vizsgáltam. Továbbá kiemelkedő céljaim közé tartozott az is, hogy az előbb említett kutatással kaphassak egy átfogó képet arról, hogy milyen mértékű érzelmi befolyást gyakorolnak a reklámok az emberekre és vásárlási döntéseikre.