Adventor Hotel Kft. szállodák üzemeltetésének bemutatása a Fagus Hotel Conference & Spa példáján keresztül

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Darabos Dorottya
Other Authors: Bártfai Endre
Format: Thesis
Kulcsszavak:emberi erőforrás - munkaerő
interjú
menedzsment
szálláshely-szolgáltatás
szálláshelyek
szállodaipar
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53099
Description
Abstract:A szakdolgozatomat a szállodák üzemelésének témakörében írtam. Ezen belül egy adott szállodavállalatra, az Adventor Hotel Kft.-re fókuszáltam, azon belül is a Fagus Hotel Conference & Spa Front Office tevékenységére szerettem volna nagyobb hangsúlyt fektetni. A dolgozatban elsőként a szálláshely-szolgáltatást mutattam be. A szolgáltatás fogalmát ismertettem, és hogy hogyan kapcsolódik a turizmushoz. Ezután a szállodai szolgáltatások jellegzetességeivel foglalkoztam. Majd a szállodaüzemeltetési formákról írtam. Ezt követően a szállodák szervezeti felépítésével kapcsolatban megvizsgáltam a szálloda méretét, a szolgáltatások körét, a kategorizálást, és az üzemeltetés formát. Majd bemutatásra került az Adventor Hotels mint vállalat, részletesebben. A primer kutatásomat a személyes megkérdezésre és a megfigyelésemre alapoztam. A kutatási kérdéseim a következők voltak: K1: A Fagus Hotel Conference & Spa Sopronban jó munkaadónak számít? K2: A Front Office részleg munkamenete szigorúan szabályozott? K3: A hotel Front Office tevékenysége optimálisan működik? Részletesen bemutatásra került a Fagus Hotel Sopron, majd a Front Office tevékenysége. Az interjút pedig a HR managerrel készíthettem el. A kutatásom célja az volt, hogy a Housekeeping és a Front Office működését megvizsgáljam több szempontból is. Az egyik legfontosabbnak tartom a munkaerőt, hiszen a szakirodalomban is láthattuk, mennyire hatással van a szolgáltatásra. Ha működésről van szó, akkor nem lehet elmenni a gazdasági oldal mellett sem, hiszen azért dolgozik mindenki, hogy nyereséges legyen a szálloda. Az Adventor szállodák közül a Fagusban dolgozok, ezért ennek a szállodának a működésével szerettem volna foglalkozni. Ez nagy előny, hiszen sok belső adatot tudtam gyűjteni (alkalmazottak száma, foglalkoztatásuk módja, pénzügyi statisztikák).