Teljesítményértékelés egy kereskedelmi vállalatnál multinacionális környezetben

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Bakos Bianka Paulina
További közreműködők: Faragóné Lepp Katalin
Kiss Judit
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:belkereskedelmi vállalatok
multinacionális vállalatok
teljesítmény
teljesítményértékelés
teljesítménymenedzsment
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53153
Leíró adatok
Kivonat:A szakdolgozatom fő célja az volt, hogy átfogó képet nyújtson a multinacionális vállalati környezetben alkalmazott teljesítményértékelés folyamatáról, valamint bemutassa, milyen kihívásokkal szembesülnek a különböző munkavállalók.A szakirodalom áttekintése során több teljesítményértékelési definíciót tanulmányoztam, de a lényegük ugyanaz: a munkavállalók teljesítményének értékelése és visszajelzés nyújtása a munkájuk minőségéről. Különböző teljesítményértékelési módszereket is bemutattam ilyen, például a 360 fokos modell, amelyet az általam vizsgált vállalat is bevezetett idén a vezetők szintjén. Bemutattam néhány lehetséges problémát a teljesítményértékelésről, amivel egy vállalat szembesülhet. Végül kifejtettem, hogy hogyan befolyásolta a Covid a teljesítményértékelést, és mennyire volt szükség a vállalatok alkalmazkodóképességére ebben a kihívásokkal teli időszakban.A kutatás folyamán kvalitatív módszertant alkalmaztam, és részletes interjúkat készítettem nyolc munkavállalóval a vállalati teljesítményértékelésről. Az alanyok között volt vezető, szellemi beosztott és raktári munkavállaló is így mélyebben megértettem a résztvevők tapasztalatait, véleményeit és érzéseit a folyamatról. Az interjúk során kiemelkedtek olyan kulcsfontosságú témák, mint a teljesítményértékelési folyamat hatékonysága, a résztvevők elégedettsége és az esetleges fejlesztési területek. Az egyéni tapasztalatok és nézőpontok elemzésével sikerült mélyebb megértést nyerni a vállalati teljesítményértékelési rendszer működéséről és annak munkavállalókra gyakorolt hatásairól.Kutatásom központjában az állt, hogy választ kapjak az alábbi kérdésre: Milyen módon változtatható meg a teljesítményértékelés, hogy a szervezet és a munkavállalók céljai egyaránt teljesüljenek? A kutatás eredményei között szerepel, hogy a szellemi munkavállalók esetében célszerű lenne gyakoribb és rendszeresebb teljesítményértékelési folyamatokat bevezetni. Az optimális megközelítés az lenne, ha évente a teljes értékelés mellett félévente egy specifikus, a fejlesztendő területeket érintő értékelés, történne, amely lehetőséget teremt az időben történő visszajelzésekre. Továbbá hasznos lenne, ha az értékelések eredményei visszakövethetők lennének. Az interjúk eredményei arra utalnak, hogy nem minden a pénz. Bár néhány munkavállaló úgy véli, hogy hatékonyabb lenne bevezetni egy bónuszrendszert vagy juttatási rendszert, mint motivációs eszközt.Összességében megállapítható, hogy a vállalat már elindította a rendszer korszerűsítését, de még további fejlesztésekre van szükség ahhoz, hogy mind a munkavállalók, mind pedig a munkáltató számára optimális legyen.