A mesterséges intelligencia szerepe a munkavállalók képzésében
Elmentve itt :
Szerző: | |
---|---|
További közreműködők: | |
Dokumentumtípus: | Diplomadolgozat |
Kulcsszavak: | 20. század 21. század mesterséges intelligencia munkavállalók önfejlesztés teljesítményértékelés toborzás |
Online Access: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/53158 |
MARC
LEADER | 00000nta a2200000 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | dolg53158 | ||
005 | 20240220163652.0 | ||
008 | 240220suuuu hu om 000 hun d | ||
040 | |a BGE Dolgozattár Repozitórium |b hun | ||
041 | |a hu | ||
100 | 1 | |a Bakondi Milán | |
245 | 1 | 2 | |a A mesterséges intelligencia szerepe a munkavállalók képzésében |c Bakondi Milán |h [elektronikus dokumentum] |
520 | 3 | |a A szakdolgozatom középpontjában a munkavállalók hozzáállásának és véleményeinek vizsgálata áll a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásával kapcsolatban, legfőképp a munkahelyi környezetükben. A kutatásom keretében egy általam elvégzett kérdőíves felmérés segítségével elemezhettem, hogy milyen tapasztalataik és véleményeik vannak az alkalmazottaknak a mesterséges intelligenciáról a képzési folyamatokban, illetve a toborzás és a teljesítményértékelés területén. Az eredmények alapján az derült ki, hogy a válaszadók túlnyomó többsége elismeri ezeket az MI által megnyílt potenciális lehetőségeket, ugyanakkor felmerülnek egyesekben aggodalmak az objektivitás terén. A témaháttérben megemlített mesterséges intelligenciával kapcsolatos fogalmak és magyarázatok bemutatják az MI fejlődését és korai alkalmazását, kiemelve az etikai szempontokat és azokat a területeket, ahol az MI a jövőben átalakíthatja a munkavállalói attitűdöt. A kutatás módszertana egy kérdőíves felmérés volt, amelyet magyarországi munkavállalók között végeztem el. Az adatok elemzése során azonosítottam azokat a lehetséges tényezőket, amelyek nagy, illetve kis mértékben képesek befolyásolni a munkavállalói hozzáállást a mesterséges intelligenciával kapcsolatban. A kutatás eredményeinek értelmezése és azok kapcsolata a dolgozatban említett szakirodalommal és háttértudással együtt, segít a jelenlegi és jövőbeli munkahelyi MI szerep megértésében. A tanulmányi részben részletesen bemutatom, hogyan értékelik a munkavállalók a mesterséges intelligenciát a különböző folyamatokban, továbbá azt is megemlítem, hogy az MI milyen hatással van toborzás, képzés és teljesítményértékelés hatékonyságra. A kutatás körültekintően kitér a munkavállalók véleményére a mesterséges intelligencia elterjedésével kapcsolatos lehetséges következményekről, természetesen tekintettel a munkahelyi biztonságra. | |
695 | |a 20. század | ||
695 | |a 21. század | ||
695 | |a mesterséges intelligencia | ||
695 | |a munkavállalók | ||
695 | |a önfejlesztés | ||
695 | |a teljesítményértékelés | ||
695 | |a toborzás | ||
700 | 1 | |a Kaderják Gyula |e ths | |
700 | 1 | |a Kissné Gulyás Eszter |e ths | |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53158/1/Bakondi_Mil%C3%A1n_I93B1N.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53158/2/BA_O_Bakondi_Mil%C3%A1n.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53158/3/Szakdolgozat_b%C3%ADr%C3%A1lat_Bakondi_Mil%C3%A1n_I93B1N.pdf |z Dokumentum-elérés |
856 | 4 | 0 | |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53158/4/Bakondi%20Mil%C3%A1n%20-%20k%C3%BCls%C5%91%20b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf |z Dokumentum-elérés |