Változás menedzselése a kommunikáció tükrében A Samsonite Hungária Kft. kommunikációs stratégiájának elemzése

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Bitz Péter
További közreműködők: Becker Boglárka
Faragóné Lepp Katalin
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:belső kommunikáció fejlesztése
információáramlás
kommunikáció
szervezeti kommunikáció
változásmenedzsment
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53194
Leíró adatok
Kivonat:A vállalatok sikere szorosan összefügg a belső és külső kommunikációs folyamatok hatékonyságával. A Samsonite Hungária Kft. szekszárdi gyáregységének belső kommunikációs folyamatait vizsgáló kutatásom során különös figyelmet fordítottam a kommunikáció különböző aspektusaira, különösen a különböző szervezeti szintek közötti információcserére. A kutatás célja az volt, hogy feltárja, milyen hatással van a kommunikáció a vállalat belső folyamataira és a változások menedzselésére. Megállapítottam, hogy a cég jól működik, de a kommunikációs folyamatok fejlesztése segítheti a további hibák elkerülését és a hatékonyság növelését. Ezen felül a kutatás kitért arra is, hogyan befolyásolja a kommunikációs rendszer a szervezet alkalmazkodó képességét a változásokhoz. Fontos megállapítás volt, hogy a cég aktív lépéseket tesz a kommunikációs csatornák fejlesztése érdekében. A fizikai dolgozók számára televíziókat szereltek fel, hogy időben értesülhessenek a hírekről és információkról. A vezetői kommunikációs tréningek hosszú távú célja egy elkötelezett és együttműködő munkakörnyezet megteremtése. A kutatás során kiderült, hogy a megkérdezettek elégedettek a kommunikációs hálózat sűrűségével, azonban a kommunikáció minőségét és érthetőségét illetően eltérő vélemények születtek. Az e-mailek kevésbé népszerűek a fizikai munkavállalók körében, míg a televíziós tájékoztatás és a faliújságok nagyobb figyelmet kapnak. A vállalat vezetői az interjúk során hangsúlyozták az összes kommunikációs csatorna aktív használatának fontosságát a különböző területek és generációk közötti összhang érdekében. A kutatás eredményeként hat javaslatot fogalmaztam meg a kommunikációs folyamatok fejlesztése érdekében. Ezek között szerepel a napi szintű visszacsatolás, a generációs különbségek kezelése, az elköteleződés javítása, a vállalati tájékoztatók fejlesztése, érdemi meetingek szervezése, a bizalom erősítése és a visszacsatolás fontossága. Továbbá felvetettem az intranet hálózat fejlesztésének szükségességét is, amely további kutatás tárgyát képezheti a jövőben.