Digitális technológiák az online marketing szolgálatában

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Tauber Richárd Péter
Other Authors: Kovács Dr. András
Varga Márta
Format: Thesis
Kulcsszavak:befolyásolás
digitális felületek
érzelemmérés
fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség
ügyfélszolgálat
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53319
Description
Abstract:Tartalmi kivonatSzakdolgozatom célja az volt, hogy megvizsgáljam a digitális marketing fejlődését és az ehhez kapcsolódó technológiákat szekunder és primer kutatási módszerekkel egyaránt, annak érdekében, hogy egy átfogó képet tudjak nyújtani azokról a technológiákról, amelyeket a cégek a minél hatékonyabb értékesítés elérése céljából alkalmaznak.A kutatások összessége azt a célt szolgálta, hogy ismertessem a digitális marketing legújabb trendjeit, eszközeit, amit részben a B2C kereskedelmi platformok szempontjából három különböző tevékenységű vállalat (kiskereskedelmi, banki szolgáltató és termelői) üzleti hátterén keresztül mutatok be. Emellett a fogyasztói oldalt is megvizsgálta interjúk formájában, itt legfőképpen a tapasztalatok, igények feltárása lesz a célom.A dolgozat legfőbb problémafelvetése, hogy rávilágítsak, hogy melyek azok a digitális marketing technológiák, amelyek még javarészt hiányoznak a hazai cégek gyakorlatából és milyen piaci előnyöket tudnak generálni alkalmazásuk kapcsán.Primer kutatásaimat esettanulmány és szakértői mélyinterjúk formájában végeztem el, amellyel mind a kínálati, mind a keresleti oldali gyakorlati tapasztalatok felmérésére volt lehetőségem, miközben humán viselkedés részleteket is megismertem. Az interjúalanyok mindegyikével főállású munkám végzésekor ismerkedtem meg. Velük – már az interjúkat megelőzően - sikerült közeli üzleti, bizalmi tanácsadói kapcsolatot kialakítani. Mindegyik interjú tekinthető egy-egy üzleti időszakuk és döntéseik összefoglalásának, szintetizálásának, a rendszeres kommunikációnk részeként.Az interjúk során világossá vált számomra, hogy a bevetésre került rendszerekkel szemben nagy követelményeket támasztottak, azonban nem számoltak a függő tényezők megváltozásával az évek során. A Covid19-cel a személyes, azaz kontaktot igénylő ügyintézés háttérbe szorult, és a helyét átvette az online ügyintézés, az online vásárlás.Teljesen átértékelődött a célcsoportok tevékenysége. Emiatt a DMS rendszer nem igazán érte el a vélt előnyöket, hiszen az ügyfélpontokat olyan emberek veszik igénybe, akik nem tartoznak eredetileg kiválasztott célközönségbe. A rendszerek nem tudják hozni a tőle várt előnyöket, és a bevétel növekedést.A beszédhang érzelmi töltetét felismerő technológia jól szerepelt, számos előnyt bizonyíthatóan hozott ez a technológia. Sikerült a munkavégzés körülményein javítani, emelni az ügyfél-elégedettséget, és új ügyfeleket is bevonzani a kiépített bizalomnak köszönhetően.Véleményem szerint az irány jó, amin a különböző vállalatok elindultak és nyitottak a digitális marketing trendek felé, azonban még akadnak olyan problémák, melyeket szükséges kiküszöbölni azért, hogy a digitális marketing szinte tökéletesen működjön. A COVID-19 berobbanása miatt újra kellett volna értékelni a digitális marketing trendeket, és ennek megfelelően változtatni az alkalmazott gyakorlaton. Ez nem történt meg, így elsődlegesen egy újraértékelést tartanék megfelelőnek, majd a módosításokat követően pedig újraértékelni a vizsgált rendszert.