A mesterséges intelligencia hatása a munkaerőpiacra és a marketingre

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Nagy László
Other Authors: Berényi Konrád
Oravecz Titanilla Éva
Format: Thesis
Kulcsszavak:Chat GPT
digitalizáció
marketing
mesterséges intelligencia
munkaerőpiac
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53387
Description
Abstract:Szakdolgozatom fő témája a mesterséges intelligencia hatása a jelenlegi társadalomra, munkaerőpiacra, oktatásra, illetve a marketingre. Azt gondolom ez a téma nagyon aktuális az egyre digitalizálódó világban és nagy hatással lesz a jövőben ennek a megjelenése sok területen, így a marketing területén is, amire kutatásom során a legnagyobb hangsúlyt fektetem. Ezért szakdolgozatomban bemutatom a jelenlegi munkaerőpiacot általánosan, illetve a jelenleg működő vállalatokról is szót ejtek, és ezt követően a mesterséges intelligencia bemutatásával folytatom, ahol külön kitérek a kialakulására, fejlődésére, a jelenlenleg használt eszközeire és a hatásaira a munkaerőpiacon. Itt ketté bontom a mesterséges intelligencia hatását a munkaerőpiacra, külön kerül bemutatásra a világszerte okozott hatása, valamint a Magyarországra gyakorolt hatása, ezt azért tartottam fontosnak, mivel nem egyenlő ütemben fejlődünk a világgal e téren sem. továbbá a Chat GPT is bemutatásra kerül, ami az AI továbbfejlesztett úgynevezett csetbotja.