Az influenszer marketing szerepe a 21. században és alkalmazása a gyakorlatban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Vécsei Bence Tibor
További közreműködők: Lampert Szabolcs
Máté Dr. Zoltán
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:internetmarketing
marketing
online marketing
online reklám
szolgáltatásmarketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53413
Leíró adatok
Kivonat:Dolgozatom három hipotézise, hogy az online marketing szerepe megnőtt, illetve a vállalatok influenszerek alkalmazásával növelhetik a márkaismertségüket, valamint bizonyos eszközöket alkalmazva eladásösztönző a hatásuk. Kutatásom során mind a három hipotézisem bebizonyosodott. Dolgozatomnak a hipotéziseim alátámasztása mellett két fő célja volt, az egyik, hogy az influenszer marketingről, mint az online marketing legújabb területéről átfogóbb képet adjak az olvasóknak, illetve a második fő cél, hogy az influenszerekről kialakított sztereotip gondolatokat megcáfoljam és bemutassam, hogy nem csak fekete és fehér ez a világ. Dolgozatomat alapvetően két nagy részre osztottam. Azelső részt alkotja az elméleti háttér, ami összesen három nagy fejezetből épült fel. Itt igyekeztem tisztázni a fő fogalmakat, illetve bemutatni az online marketing fő területeit, beleértve az influenszer marketinget és annak kialakulását, történetét, valamint használatát a gyakorlatban. Ezt követően egy primer kutatás következik, ami szintén két részre bontható, elsőként egy kvalitatív blokk, ahol összesen 6 db mélyinterjút készítettem és elemeztem ki a témával kapcsolatban.Meglátásom szerint sikerült mélyebb betekintést nyújtani az olvasók számára az influenszerek világába és rámutatni a mögöttes dolgokra, befolyásoló tényezőkre, illetve nem utolsó sorban, hogy a véleményvezérek is érző emberek. Végezetül úgy gondolom dolgozatom teljes mértékben elérte a célját és egy olyan átfogó képet sikerült alkotnom az influenszer marketingről, és az influenszerekről, ami a laikusokban is felébreszti a nyitottságot, akik eddig nem hittek ennek a marketing eszköznek a hatékonyságában. Pár éve még a szakma teljesen elzárkózott a marketing ezen területétől, viszont azt látom mára bebizonyosodott, hogy van létjogosultsága a piacon, amit mi sem bizonyít jobban, hogy jövőre az influenszer marketing bekerül a reklámtortába, mint különálló terület.