A Kleber Quadraxer 3 termékbevezetésének marketingstratégiája az európai piacon

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Lesti Laura
További közreműködők: Kopcsay Dr. László
Lázár Viktória Éva
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:abroncspiac
európai piac
gumiabroncspiac
Kleber
Kleber Quadraxer 3
kommunikációs stratégia
marketing-mix
marketingstratégia
mélyinterjú
Michelin Hungária Kft
négyévszakos abroncs
PESTEL elemzés
Quadraxer 3
swot elemzés
termékbevezetés
versenyhelyzet
viszonteladók
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53420

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg53420
005 20240222103055.0
008 240222suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Lesti Laura 
245 1 2 |a A Kleber Quadraxer 3 termékbevezetésének marketingstratégiája az európai piacon  |c Lesti Laura  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Szerzői összefoglaló Az egyetemi tanulmányaimat megkoronázó szakdolgozatom témájának alapjaként egy hozzám igen közel álló céget, a szakmai gyakorlatom és több mint egy éves munkahelyem helyszínét választottam, a Michelin Hungária Kft-t. Véleményem szerint a munkám folyamán már elsajátított ismereteim segíthetik és megkönnyíthetik a diplomamunkám megírását, hiszen nap mint nap ezzel a témával foglalkozom. Mindemellett pedig az átfogó primer kutatásom azon szempontból is előnyös lehet, hogy egy értékes tanulmánnyal segíthetem a kollégáim munkáját, mivel feltárhat olyan marketing megoldásokat, melyek elkerülhették a vállalat figyelmét, azonban az értékesítés szempontjából nagy súllyal bírhatnak. A dolgozatom során egy olyan folyamatot szeretnék elemezni, illetve bemutatni, melyet én is testközelből figyelhettem meg. Ez pedig egy négyévszakos abroncs, a Quadraxer 3, 2022-es európai piacra történő értékesítésének folyamata és ennek marketingstratégiai eszközei. A szakdolgozatom során arra a kérdésre keresem a választ, hogy a Michelin vállalat hogyan, milyen marketingstratégia alapján dobta piacra a hatásköre alá tartozó Kleber márka új termékét. Hasonlóan sok nagy vállalathoz, a Michelin Csoporthoz is rengeteg olyan márka tartozik, mely felvásárlás útján került a cég birtokába. Nincs ez másképp a Kleber esetében sem, mely a Michelin 13 márkája közé tartozik és a középkategóriás abroncsok piacán értékesíti termékeit. Fontosnak tartom kihangsúlyozni, hogy dolgozatomat egy ágazati bemutatással, makrokörnyezet, illetve versenyhelyzet elemzéssel kezdem. Ezt követően bemutatom a Michelin vállalatot, különös figyelmet szentelve az ARB üzletágra és a Kleber márkára, majd pedig az általam készített primer kutatásra szeretnék kitérni. Az általam választott téma bemutatását követően pedig a kutatás céljáról és koncepciójáról szeretnék egy rövid összefoglalást írni. A szakdolgozati kutatómunkámat abból a célból végeztem el, hogy megvizsgáljam, hogyan épül fel a Kleber márka marketingstartégiája egy termékbevezetés során, illetve, hogyan látják a vevők, mennyire volt sikeres a Quadraxer 3 termékbevezetésének marketingstratégiája, elsősorban marketingkommunikációs szempontból. Továbbá arra is kerestem a választ, hogy milyen hiányosságok merültek fel a marketingstratégia során és ezeket milyen módon lehet kiküszöbölni, hogyan lehetne sikeresebbé tenni azt. Ahhoz, hogy teljesen egyértelmű és átfogó képet kaphassunk ezekről a folyamatokról, természetesen sokkal szélesebb körben szükséges kutatásokat végezni, azonban a munkám egy jó alapként szolgálhat a további elemzések számára. A primer kutatásom egy mélyinterjús megkérdezés volt, mely során összesen hat mélyinterjút készítettem el, hármat a vállalat és hármat a vevők oldaláról. A vállalati interjúk során a marketing-mix mindegyik elemét, a 4P összes alkotórészét elemeztem, ennek értelmében az árpolitikát, az értékesítési politikát, a termékpolitikát és a reklámpolitikát egyaránt, hiszen fontosnak tartom megvizsgálni azt is, hogy a termék milyen lépéseken megy keresztül ahhoz, hogy a piacra kerülhessen. A vevői oldalon a legnagyobb hangsúlyt a reklámpolitikára helyeztem, hiszen ezt a területet ismerik legjobban a márka partnerei, ebbe a témakörbe vonódnak be leginkább egy termékbevezetés során. Ez alapján célszerűnek gondoltam ilyen módon elvégezni a kutatásomat és felmérni, mely része sikeres és mely komponensén lehetne még fejleszteni a közös munkának. Ezt követően pedig olyan javaslatokat fogalmaztam meg melyek az interjúk során felmerült és a hipotézisek által felállított problémákra és kérdésekre kínál egy lehetséges megoldást. 
695 |a abroncspiac 
695 |a európai piac 
695 |a gumiabroncspiac 
695 |a Kleber 
695 |a Kleber Quadraxer 3 
695 |a kommunikációs stratégia 
695 |a marketing-mix 
695 |a marketingstratégia 
695 |a mélyinterjú 
695 |a Michelin Hungária Kft 
695 |a négyévszakos abroncs 
695 |a PESTEL elemzés 
695 |a Quadraxer 3 
695 |a swot elemzés 
695 |a termékbevezetés 
695 |a versenyhelyzet 
695 |a viszonteladók 
700 1 |a Kopcsay Dr. László  |e ths 
700 1 |a Lázár Viktória Éva  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53420/1/Lesti%20Laura_T4WMPN.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53420/2/Nyilatkozat%20a%20dolgozat%20bizalmas%20st%C3%A1tusz%C3%A1r%C3%B3l_Lesti%20Laura.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53420/3/2023.%20Szakdolgozat%20Lesti%20Laura.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53420/4/Szakdolgozat_%C3%89rt%C3%A9kel%C3%A9s_LestiLaura_20231220_.pdf  |z Dokumentum-elérés