A fogyasztók felé irányuló digitális marketing fejlődése az utóbbi 5 évben a gyógyszeriparban

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Bátorfi Boglárka
További közreműködők: Kopcsay Dr. László
Laczkó-Jónás Ivett
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:digitális média
gyógyszeripar
gyógyszermarketing
gyógyszerpiac
online reklám
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53450
Leíró adatok
Kivonat:Dolgozatom a gyógyszeripari digitális marketingfejlődését mutatja be egészen 2018-tól kezdve, egy gyógyszeripari cég mintáján. Bemutatásra kerül a magyar gyógyszeripar története. Makrokörnyezeti elemzést végzek a gyógyszeripart illetően, hogy kiderüljön, hogy mi az ami befolyásolhatja az ipart. Bemutatásra kerül a reklámozható vény nélkül kapható piac, a főbb piaci résztvevőkkel, elemzem a médiaköltésüket, majd kitérek a digitális marketing eszközökre. Illetve végig viszem a fejlődést egy gyógyszeripari cégen keresztül. 4 hipotézist állítottam fel: A gyógyszeriparban a hagyományos marketingreklámok hatékonyabban működnek, mint az online reklámok. Az Interneten, az online gyógyszeripari reklám megjelenések kevésbé bizonyulnak megbízhatóknak. Azon gyógyszeripari termékek, amelyeket nem hirdetnek TV-ben, kevésbé ismertek a fogyasztók számára, mint azok, amiket hirdetnek TV-ben. Az emberek jelentős része egy gyógyszeripari TV reklám hatására online is felkeresi a látott termék weboldalát. Azt szerettem volna kideríteni primer kutatásommal, hogy a digitális marketing a gyógyszeriparban mennyire vette át a hagyományos marketingeszközök szerepét, kíváncsi voltam, hogy melyik fajta eszköz az, amelyik hatékonyabb a fogyasztóknál a gyógyszeriparban.