A kereskedelmi bankok és a Revolut marketingstratégiájának összehasonlítása Magyarországon

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Timmermann Nadin
Other Authors: Keresztes Dr. Éva Réka
Zakó Ágnes
Format: Thesis
Kulcsszavak:banki tevékenységek
digitalizáció
fintech
innováció
marketingstratégiák
Revolut
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53517
Description
Abstract:Napjainkban nincs olyan személy, aki ne találkozott volna a bank szó fogalmával. A különböző pénzintézetek hatalmas multinacionális cégekké nőtték ki magukat és tevékenységük a mindennapi élet szerves részét befolyásolják. Működésüknek pedig jelentős mozgatórugója a marketingeszközök alkalmazása. Az én témaválasztásom a bankmarketingre esett, ugyanis volt lehetőségem betekintést nyerni a banki működés világába és tapasztalatot szerezni üzleti területen is. Fiatalként pedig a digitális megoldások könnyen illeszkednek az érdeklődési körömbe és szívesen kipróbálom a különböző újításokat, mivel úgy gondolom, hogy megkönnyítik és felgyorsítják a mindennapi tevékenységeinket. A szakdolgozatomban szeretnék rávilágítani a hagyományos kereskedelmi bankok és az úgynevezett neobankok működése közötti hasonlóságokra illetve különbözőségekre. Marketingstratégiájukat megfigyelve és kielemezve arra keresem a választ, hogy ezek az újkeletű digitális bankok miért ennyire népszerűek. Főleg a Z generáció tagjai a törtető kapitalista világban élik mindennapjaikat, így jellemzőbb rájuk a pénzközpontú gondolkodás is. A dolgozatomban is ennek a korosztálynak a viselkedésére fókuszálok, hiszen a bankok marketingtevékenységei őket érik el a legmagasabb számban, és rájuk lehet kiépíteni az innovációs üzleti stratégiákat. Az új trendeket is ők alkotják meg, amelyekben a cégek számára számtalan lehetőség rejlik. Persze ehhez a vállalatoknak mindig naprakésznek kell lenniük.