A szolgáltatásmarketing szerepe a DSV-nél

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Gáncs Dorottya Anna
További közreműködők: Máté Dr. Zoltán
Rózsa Andrea
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:7P modell
logisztika
marketing
márkaépítés
szállítmányozás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53538

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg53538
005 20240222103350.0
008 240222suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Gáncs Dorottya Anna 
245 1 2 |a A szolgáltatásmarketing szerepe a DSV-nél  |c Gáncs Dorottya Anna  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozatom célja az volt, hogy körüljárjam és választ adjak arra a kérdésre, hogy érdemes-e a DSV Kft szállítmányozói tevékenységét marketing szolgáltatásokkal hirdetni Magyarországon. A vizsgálat eredményeképpen arra jutottam, hogy az igen a helyes válasz. Azonban fontos hangsúlyozni, hogy a marketingtevékenységek jövedelmezősége nem meghatározható egyetlen általános időkerettel, hiszen számos tényező befolyásolja ezt a folyamatot. A különböző marketingstratégiák alkalmazása, a piaci körülmények, valamint a vállalat termékei és az ügyfélkör jellemzői mind-mind befolyásolják a jövedelmezőség időigényét. Pillanatnyi hatással lehetnek a jövedelmezőségre olyan marketingtevékenységek, mint az online hirdetések, melyek eredményei gyorsan nyomon követhetők a kattintások, konverziók vagy értékesítések formájában. Más tevékenységek hosszabb távon fejtik ki hatásukat, és időbe telhet, mire a marketingbefektetések megtérülnek vagy hatékonyan hozzájárulnak a jövedelmezőség növeléséhez. Fontos megérteni, hogy a marketingstratégiák hatékonysága és a jövedelmezőség időtartama változó a piaci körülmények, az iparág, a termékek jellege és a vállalat sajátosságai szerint. Vannak olyan vállalatok, ahol a rövid távú hirdetések és promóciók gyorsan hoznak nyereséget, másoknál viszont hosszabb távú építkezés és márkahűség kialakítása szükséges a jövedelmezőség eléréséhez. Ezért nehéz konkrét időkeretet meghatározni arra vonatkozóan, hogy mennyi időbe telik a marketingtevékenységek jövedelmezővé válása. Az adott stratégia, a vállalat és az iparági körülmények határozzák meg, hogy milyen gyorsan és milyen mértékben hoznak megtérülést a marketingbefektetések. Adriennel folytatott interjúnkból kiderült, hogy teljesen nulláról kellett elkezdenie a DSV marketingtevékenységeit. Úgy gondolom, hogy bár a váltás észrevehető eredményeket hoz majd a cég életében, a folyamat időigényes lesz. Az általa tervezett stratégiák hatékonyak lehetnek, de ezek megvalósítása és hatása nem fog azonnal bekövetkezni. Céljaim között szerepelt egy összehasonlító elemzés elkészítése, melynek során megismerhettem a cég pozícióját a versenytársaival szemben. A kérdőív segítségével az átlagemberek és a szakmabeliek nézőpontját vizsgáltam, melyből láthatóvá vált, hogy mely hirdetési helyek lennének potenciálisan jövedelmezőek a cég számára. A kutatás folytatása során több embert szeretnék bevonni, például a fiatalabb generációnak szervezett szállítmányozási eseményeken, hogy még pontosabb eredményekre tegyek szert az ismertségünkről. Bár az eredményeket elsősorban magánszemélyekre fókuszáló cégek hasznosíthatnák, mint például a DHL vagy az Airmax, számos területen látom a DSV-ben rejlő potenciált. A marketingtevékenységekhez való hozzáállásukban, különösen az advocacy program és a social media platformok megközelítésében látom a fejlődési lehetőséget. Az interjú során kapott mély betekintés a cég belső működésébe megerősített abban, hogy a marketingosztály szerepe és tevékenységei sokkal szélesebb körűek és összetettebbek, mint ahogy azt először gondoltam. Az általuk tervezett és megvalósítani kívánt stratégiák izgalmasak és sok lehetőséget rejtenek magukban a cég és a szakmai fejlődés szempontjából. Az Adrienn által irányított reklámtevékenység hatékony és jól strukturált. Annak ellenére, hogy jelenleg nincs közvetlen lehetőségem hozzájárulni a munkájához, rengeteg ötletem van események és social media platformokon való megjelenítés tekintetében. A LinkedIn-en való emberekre fókuszáló posztok hatékonysága miatt látnám érdemesnek a platform további kihasználását. A kutatás és az interjú során nyert tapasztalatok szakmailag és céglojalitás szempontjából is sokat adtak nekem. Bízom benne, hogy a jövőben lehetőségem lesz a cég marketingosztályán is kipróbálni magam. 
695 |a 7P modell 
695 |a logisztika 
695 |a marketing 
695 |a márkaépítés 
695 |a szállítmányozás 
700 1 |a Máté Dr. Zoltán  |e ths 
700 1 |a Rózsa Andrea  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53538/1/WHPUT8_Gancs_Dorottya_A_szolgaltatasmarketing_szerepe_a_DSV-nel.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53538/2/nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53538/3/G%C3%A1ncs%20Dorottya.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53538/4/A%20SZAKDOLGOZAT%20%C3%89RT%C3%89KEL%C3%89S%20%28002%29.pdf  |z Dokumentum-elérés