Digitális marketing trendek változása (Rövid videós tartalmak)

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Veres Nikoletta
További közreműködők: Jäckel Dr. Katalin
Szőcei Olivér Gábor
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:közösségi média
marketing
trendek
újítás(ok)
video
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53544

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg53544
005 20240222103401.0
008 240222suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Veres Nikoletta 
245 1 0 |a Digitális marketing trendek változása (Rövid videós tartalmak)  |c Veres Nikoletta  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szakdolgozatommal az elmúlt években bekövetkezett digitális marketing trendeket szeretném bemutatni, a hangsúlyt a rövid videós tartalmakra helyezve. Az első fejezetben végig veszem a TikTok inspirációt, kezdve a Vine-val, illetve az ötletekkel, amik végül a TikTokhoz vezettek. A múltját is körüljárom, amelyben a Kínában sikeres Bydance igyekszik nemzetközi sikereket elérni és hogy milyen szerencsésen alakultak a dolgok, amikor a Covid lezárások miatt berobbant a köztudatba. A jelen szempontjából pedig a felhasználóinak száma a 2020-as évben óriási növekedésnek indult, amely azóta sem tűnik úgy, hogy lassulna. A makrokörnyezeti elemzésben, kitérek a társadalmi tényezőkre. Bemutatom a világnépesség életkorát. A technológia tényezők is nagyon fontosak, hiszen egy közösségi média szempontjából elengedhetetlen a remek videófelbontás és a képernyőméret, hogy élvezhető legyen az alkalmazás használata, illetve képesek legyenek a felhasználók videókat gyártani. Gazdasági tényezők tekintetében, az előző tényezőhöz kapcsolódóan az infláció és a vásárlóerő befolyásoló elem, hiszen a jobb eszközöknek a megvétele erősen függ az emberek reálbérétől. A természeti tényező meglepő adatokat tartalmaz. Nem gondolná az ember, hogy egy közösségi média részt venne a környezetszennyezésben, de mégis így van. Az óriási adat mennyiség tárolása a környezetre káros, mivel szén kell az energiához, ami ezeket a tárolókat üzemelteti. A kínai kormány lépéseket tett, hogy ezeket a környezetre káros tevékenységeket megszüntesse. A TikTok politikai szempontból is érdekes, hiszen nem egy ország tiltotta be, vagy gondolkozik a betiltásán. A mikrokörnyezeti elemzésben a vevők szempontjából, az internetezők számát és életkorát vettem végig. Növekedő tendencia vehető észre, amely egy nagy pozitívum a közösségi platformok részére. A versenytársak tekintetében, a többi közösségi média platformot vettem számításba, amelyeket figyelembe kell venni minden tekintetben. Itt az átlagos képernyőidőt és a felhasználószámokat összevetve vonom le a következtetéseimet, miszerint nem a felhasználószám számít, hanem hogy mennyire tudja lekötni az adott platform az embereket. A beszállítók, azaz a tartalomkészítők is nagyon fontosak. Itt említést teszek az influenszerekről, generációs összetételükről és hogy milyen ajánlások vannak az egyes közösségi média posztolási rendjére, amely óriási adat mennyiséget sugall számunkra. A negyedik fejezetben a videós tartalmakat mutatom be. Az előnyeit, amelyek a brandépítés, vásárlás tekintetében mutatkozik meg. A többi közösségi média platform igyekszik lemásolni a TikTokot, így végig veszem ezeket a törekvéseket is, hogy jobban megismerhessük az összes platform jelenlegi működését. Mindezek végén a használhatóságukat és értéküket is leírom. Illetve érintőlegesen a videók hátrányairól is szó kerül. Sajnos a rövid videós tartalmak addikciót is okozhatnak, illetve etikai kérdések is felmerülnek a használatukkal kapcsolatban. Az ötödik fejezetet a generációknak szenteltem, akiknek az ismerete nagyon fontos, ha közösségi platformot kell választani a marketinghez. Minden generációnak meg van a maga célja, amikor internetezésre kerül a sor. Az X, Y és Z generáció céljait végig vezetve bemutatom, hogy mi az az ok, amiért internezetnek. Melyek azok a közösségi média platformok, amik ezek alapján a legfontosabb számukra. Az elméleti és számadatokat kielemezve pedig levontam a következtetéseimet, amelyek a generációk megjelenését illeti a közösségi médiában. A gyakorlatbeli kutatásaim részeként, két hasonló iparágban jelenlévő céget mutatok be, akik teljesen máshogy közelítik meg a közönséget, ami a tartalommarketing szempontját illeti. Elemzem a jelenlétüket és a videós tartalmaikkal elért adatokat. Saját szemszögből is végig járom a témát, amelyben statisztikai adatokkal mutatom be a saját projektemet. Úgy vélem, hogy a saját szemszög is nagyon fontos, hiszen így teljesen bele lehet látni a tartalommarketing működésébe, az adtok pedig segítenek jobban megérteni a témát. Végezetül pedig az általam készített kérdőív kitöltőinek válaszainak kielemzésésvel ismerhetjük meg a fogyasztók és a célközönség véleményét a témáról. Továbbá egy Z generációs, tartalomgyártóval folyatott mélyinterjú során, még mélyebbre ások, hogy végezetül minden lényeges kérdésre választ kapjak a dolgozatomban. 
695 |a közösségi média 
695 |a marketing 
695 |a trendek 
695 |a újítás(ok) 
695 |a video 
700 1 |a Jäckel Dr. Katalin  |e ths 
700 1 |a Szőcei Olivér Gábor  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53544/1/Digit%C3%A1lis%20marketing%20trendek%20v%C3%A1ltoz%C3%A1sa_Veres%20Nikoletta_OABG17_Szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53544/2/B%C3%ADr%C3%A1lati%20lap_Veres%20Nikoletta%20OABG17.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53544/3/K%C3%BCls%C5%91_b%C3%ADr%C3%A1l%C3%B3_%C3%A1ltal_t%C3%B6rt%C3%A9n%C5%91_szakdolgozat_b%C3%ADr%C3%A1lat_Veres_Nikoletta_Digit%C3%A1lis_marketing_trendek_v%C3%A1ltoz%C3%A1sa_%28r%C3%B6vid_vide%C3%B3s_tartalmak%29.pdf  |z Dokumentum-elérés