Vásárlási szokások vizsgálat a laktózmentes tejtermékek piacán

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Balatoni Abigél
További közreműködők: Mucha László
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:élelmiszerfogyasztás
fogyasztói magatartás
márka
márkahűség
vásárlói magatartás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53548
Leíró adatok
Kivonat:Manapság egyre elterjedtebbé vált a társadalomban a laktózmentes tejtermékek fogyasztása a számos ételérzékenység következtében. A kereslet napról-napra nő, ezáltal a kínálat is bővül folyamatosan. A hűtőpult előtt állva arra lehet egy fogyasztó figyelmes, hogy vásárlását megnehezítve választani kényszerül egyre több termék, illetve márka közül. A dolgozatom a laktózmentes tejtermékek fogyasztóira fókuszál, célszegmenseim közé tartoznak a Magyarországon élő fogyasztók és vásárlók egyaránt. A fogyasztói és vásárlói magatartás sokban hasonlíthat, viszont egyes esetekben eltérhetnek egymástól, így kutatásom erre is kiterjed. A vizsgálat célja, hogy megismerjem a laktózmentes tejtermékeket fogyasztók vásárlási szokásait és hogy feltárjam a vásárlást befolyásoló tényezőket. A termékattribútumok fontosságát és annak prioritási sorrendjét is vizsgálom.A dolgozatom fő kutatási kérdése az, hogy milyen szempontok szerint vásárol laktózmentes tejterméket a vizsgált célszegmensem. Ez segít feltárni azon tényezőket, amelyek befolyásolják a fogyasztót a termék kiválasztása során. A kapott információkból kiderül az is, hogy a vásárlási szokásokban megjelenik-e a bolthűség és a márkahűség. A termékattribútumok prioritási sorrendjét is eredményezi a kérdés.A szakirodalom és a szekunder adatok feldolgozása után primer kutatást végeztem célszegmensül véve azokat, akik saját maguk miatt fogyasztanak laktózmentes tejtermékeket, illetve azokat is, akik más miatt kényszerülnek ezen termékek megvásárlására. Kvalitatív eljárásnak mélyinterjút alkalmaztam, melyben összesen 8 ember vett részt, 4 fogyasztó és 4 vásárló.A primer és szekunder adatok elemzése után megismerem a célszegmensem gondolkodásmódját, a vásárlási szokásaikat, illetve következtetést vonok le arról, hogy egy márka miért sikeresebb a többinél. A fogyasztói és vásárlói magatartás hasonlóságait és különbségeit is feltárom a laktózmentes tejtermékek piacán.