A belföldi turizmus fellendítése "világutazók" körében trendek és marketingstratégiák

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Papp Dóra
További közreműködők: Ferkelt Dr. Balázs
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:Magyar Turisztikai Ügynökség
marketing
marketingstratégia
trendek
turizmus
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53552

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg53552
005 20240222103412.0
008 240222suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Papp Dóra 
245 1 2 |a A belföldi turizmus fellendítése "világutazók" körében  |b trendek és marketingstratégiák  |c Papp Dóra  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Tárgyak helyett élményeket gyűjt, a telefonja tele van szebbnél szebb tengerparti képekkel és nagyvárosokkal. A keresési előzményeiben újabb és újabb repjegyek kutatása szerepel, és idén már 3 új országban járt. Ilyen egy igazi világutazó, akiről soha nem tudják a barátai, hogy éppen melyik országban jár, vagy mikor lesz otthon. De vajon ezek a személyek mindent láttak már hazánkban azért utaznak inkább külföldre, vagy a belföldi desztinációk már túlságosan unalmasak számukra? Hogyan lehet őket néha maradásra bírni és egy belföldi utazásra csábítani? Kutatásomban azt vizsgálom, hogy a belföldi turizmust hogyan lehetne vonzóvá tenni a „világutazók” számára. A dolgozatomban elemzem a turizmus helyzetét nemzetközi szinten és Magyarországon egyaránt. Megismerem a turizmusra jellemző trendeket, amelyek nemzetközi szinten jelen vannak, vagy kimondottan hazánkra jellemzőek. Fontosnak tartom a turizmusmarketing jelentőségét, különös tekintettel arra, hogy a hazai turizmus szereplői milyen módon kommunikálnak a lehetséges igénybevevőkkel. A kutatásom második felében primer kutatást készítettem kérdőív, illetve interjúk formájában. A kérdőív segítségemre volt abban, hogy megismerjem a kitöltők utazási szokásait, és az utazásaikra vonatkozó befolyásoló tényezőket. A kérdőívet több mint 200 fő töltötte ki, vegyes korosztályból, és különböző utazási szokásokkal rendelkező személyek, mivel az önkéntes kiválasztás módszerét alkalmaztam, a közösségi oldalak segítségével. A másik eszköz melynek segítségével még inkább szeretnék belelátni az utazók igényeibe, az interjúk. A kutatásom primer része a kérdőív mellett olyan interjúkkal egészül ki, melyek a turizmus másik oldalát mutatják be. Az interjú alanyok között található influencer, vállalkozó, illetve a Magyar Turisztikai Ügynökség is hozzájárul a dolgozatom eredményességéhez. Kutatásom végén kiderül, hogyan utaznak a világutazók, mi motiválja őket, és hogyan lehet megszólítani őket. Megvizsgáltam a különböző marketingeszközök eredményességét, és ezek alapján teszek javaslatot további fejlesztésekre a belföldi turizmusra való magasabb igény elérése érdekében. 
695 |a Magyar Turisztikai Ügynökség 
695 |a marketing 
695 |a marketingstratégia 
695 |a trendek 
695 |a turizmus 
700 1 |a Ferkelt Dr. Balázs  |e ths 
700 1 |a Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53552/1/Papp_D%C3%B3ra_KKK_Szakdolgozat-k%C3%A9sz.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53552/2/Papp_Dora_biralat_Ferkelt.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53552/3/Papp%20D%C3%B3ra_b%C3%ADr%C3%A1lat.pdf  |z Dokumentum-elérés