A sportmarketing és Székesfehérvár városmarketingjének egymásra gyakorolt hatása

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Kiss Luca
Other Authors: Popol Márta
Totth Dr. Gedeon
Format: Thesis
Kulcsszavak:sport
sportmarketing
Székesfehérvár
szponzorálás
város
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53581
Description
Abstract:A szakdolgozatom írása során célomként tűztem ki, hogy az alábbi kérdésekre választ kapjak:A város milyen módon járul hozzá az élsportok támogatásához és ezt, miként fordítja a saját javára? Szeretném megtudni, hogy a város, hogyan támogatja az egyesületeket és miért éri meg a sok élvonalbeli csapat finanszírozása, megtérül-e a befektetett energia és pénz.Milyen reklámeszközöket használnak a város szempontjából meghatározó sportágak?A város különböző egyesületeinek PR stratégiája mennyire egyezik egymással, illetve miben különböznek?A röplabda helyzete hol van a városon belül és annak a MÁV Előre SC PR stratégiája?Ahhoz, hogy a kérdéseimre választ kapjak empirikus kutatást végeztem, a város alpolgármesterétől a Kommunikációs osztályvezetőn át a különböző egyesületek vezető pozícióban lévő embereivel folytattam interjút.A kutatásom során az alábbiakat állapítottam meg:Avárosimázsalappillére a sport és a városkommunikációban erős szerepe van. A támogatása közé sorolható a Sportmajális rendezvény, Székesfehérvár Sportjáért Díj létrehozása, a különbözőnépünnepélyek. Jelentős sportfinanszírozás tapasztalható a városban, amelyek jelentős részét saját javára is tudja fordítani. A reklámeszközök túlnyomó része a social média felületen történik. A sportegyesületek stratégiája nagyrészben megegyezik, a röplabda helyzete egyre inkább javul a városon belül.