Kuponőrület, avagy a Glamour-napok fogyasztói magatartás vizsgálata

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Gál Boglárka
Other Authors: Balogh Viktor
Szabó Edit
Format: Thesis
Kulcsszavak:eseménymarketing
fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség
fogyasztói magatartás
marketingkommunikáció
vásárlói magatartás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53583
Description
Abstract:Napjainkban egyre nagyobb méreteket ölt az infláció, az árak szinte az egekbe szöknek, így egyre több családnak kell lemondania bizonyos fogyasztási javakról vagy legalábbis úgy tűnik, hogy az eddigi fogyasztási volument kénytelenek csökkenteni. A gazdasági válság idején még nagyobb teret nyernek a leárazások, gyakori, hogy magát a vásárlást idejét is inkább a leárazások időszakára ütemezik. A jelenlegi gazdasági helyzettől eltekintve, a magyar társadalom alapvetően is nagyon árérzékeny és finoman kifejezve is imádja a jó ár-érték arányú ügyleteket. Vajon valóban racionálisak ezek a vásárlói döntések? Milyen motivációkat ébresztenek fel a vásárlókban a kuponok? Vagy motiváció helyett éppen már taszító hatást érnek el az akciókat kínáló üzletek? A felmerült kérdések tisztázására jó példa lehet a fogyasztók viselkedésének és motivációnak vizsgálata a hazánkban jól ismert Glamour Napok példáján keresztül. Mindez a promóciós piaci helyzet feltérképezésére is lehetőséget biztosít, ami időszerű lehet, hiszen a gazdasági visszaesések okán a promóciók még jobban felértékelődtek.