Szemüvegmarketing- amin keresztül érdemes nézni a világot

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Kutasi Hella
További közreműködők: Vincze Annamária
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:eladásösztönzés
értékesítési csatorna
kereskedelem
marketing
optika
Ray-Ban
szemüveg
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53588

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg53588
005 20240222103510.0
008 240222suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Kutasi Hella 
245 1 0 |a Szemüvegmarketing- amin keresztül érdemes nézni a világot  |c Kutasi Hella  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Pápaszem, szemcsi, okuláré. Az évszázadok alatt számos névvel illettük a sokunk fején ékeskedő tárgyat, mely ez idő alatt az egyik legfontosabb érzékszervünk használatában vált nélkülözhetetlen eszközzé. Ez a találmány gyökereiben változtatta meg emberek életét és tette lehetővé számukra a teljes életet, tehetségük kibontakozását. A témaválasztás tekintetében nem tagadhatom személyes kötődésem a szemüvegekhez. Nem csupán azért, mert számomra is nélkülözhetetlen, hanem azért is, mert több mint két éve dolgozok gyakornokként egy szemüvegeket gyártó nagyvállalatnál. Megszerettem és a gyakorlatban láthattam a marketinget, mint hivatást, és annak tárgyát is, a szemüveget. Az alábbi kutatásom a napszemüvegek és optikai keretek eladásának művészetéről szól, amelyet szemüvegmarketingnek kívánok nevezni. Célom, hogy bemutassam a fogyasztói magatartás, a márkaismertség területén szerzett ismereteimet, az eladásösztönzés működését az optikai piacon, azon belül is elsősorban a B2B (Business to Business) marketing területén, de a B2C (Business to Consumer) marketing módszerről is kívánok néhány szót ejteni. Ismertetem az optikai szakmában használatos eladásösztönző módszereket, marketingeszközöket, mind azokat, amelyek a kereskedőkre és alkalmazottaikra hatnak, mind pedig azokat, melyek a fogyasztókra. Fontosnak tartom kiemelni, hogy dolgozatomban nem reflektálok a szemápolási termékekre (szemcsepp, kontaktlencse stb.) annál inkább az optikai keretekre és a napszemüvegekre. Bemutatom, a szemüvegek értékesítési csatornáit, azok sokszínűségét, annak útját, hogyan jut el a gyártószalagról az elégedett vásárló fejére a termék. Az értékesítési csatorna bemutatásánál a magyarországi piacra kívánom vetíteni tanulmányomat, melyet azért fontos kiemelni, mert ahány ország, annyi különböző útja van a termékeknek. Szakdolgozatomban bemutatok továbbá egy világhírű szemüvegmárkát, annak történetét, röviden elemzett marketingstratégiáját, illetve ezen keresztül bemutatom a szemüveggyártó vállalatok trade marketing tevékenységét is. Vitathatatlan, hogy a szemüveg az emberiség történetében az egyik legmeghatározóbb vívmány, mely mai napig Földünk lakosságának millióin segít nap, mint nap. Ma azonban már azt is látjuk, hogy a szemüveg nem csak egészségügyi eszközként, hanem stílusos kiegészítőként is funkcionál. 
695 |a eladásösztönzés 
695 |a értékesítési csatorna 
695 |a kereskedelem 
695 |a marketing 
695 |a optika 
695 |a Ray-Ban 
695 |a szemüveg 
700 1 |a Vincze Annamária  |e ths 
700 1 |a Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53588/1/KUTASI%20HELLA_SZEM%C3%9CVEGMARKETING_AMIN%20KERESZT%C3%9CL%20%C3%89RDEMES%20N%C3%89ZNI%20A%20VIL%C3%81GOT.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53588/2/Kutasi%20Hella_biralat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53588/3/Kutasi%20Hella.pdf  |z Dokumentum-elérés