Mit fogyaszt, aki nem fogyaszt? A szervezeti kultúra és az egyén szintű fogyasztói magatartás összehasonlító és elemző vizsgálata

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Uhrin Dávid
További közreműködők: Dr. Hámornik Balázs Péter
Szabó Edit
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:employer branding
fogyasztói magatartás
nemfogyasztás
szervezeti kultúra
szervezeti magatartás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53609

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg53609
005 20240222103645.0
008 240222suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Uhrin Dávid 
245 1 4 |a Mit fogyaszt, aki nem fogyaszt? A szervezeti kultúra és az egyén szintű fogyasztói magatartás összehasonlító és elemző vizsgálata  |c Uhrin Dávid  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Napjainkban a társadalmat áthatja a végletesen túlzott fogyasztás. Mit tud tenni egy munkáltató ennek vissza szorítására? Teret tud nyerni a nemfogyasztói magatartás szervezeti szinten? Képes hatni a munkavállalói fogyasztói magatartásra a kultúra? – ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keresem a válaszokat dolgozatomban az egyéni, csoportos (peer-to-peer) és a szervezeti szinteken.A vizsgálat és kutatási terület emellett, a szervezeti csoporthatások és az egyéni fogyasztói döntések kapcsolatán keresztül hivatott új perspektívákat nyitni és összefüggéseket keresni két távolinak tűnő, viszont szorosan összefüggő terület között az alábbi hipotézisek vizsgálatán keresztül:· A szervezeti fogyasztói magatartás hatással van a munkavállalói fogyasztói magatartásra.· A munkavállalói fogyasztás kölcsönhatásban van (peer-to-peer) a kollégák fogyasztói szokásaival.· Az alulról szerveződő kezdeményezések hatást gyakorolnak a szervezeti fogyasztói szokásokra.· A lemondásos nemfogyasztás kollegális szinten előidézhető a munkavállalók egymásra gyakorolt hatásának köszönhetően.· A kimaradási nemfogyasztást elő tudja idézni a fogyasztó munkakörnyezetének nem megfelelő munka-magánéleti egyensúlya.A kutatásom szekunder adatforrások elemzését és értékelését, valamint kvantitatív kérdőíves vizsgálatot foglal magában, amely a munkahelyi szolgáltatásokat, csoporthatásokat és munkavállalói jóllétet érinti. A kvantitatív eredményeket kvalitatív fókuszcsoportos interjúkkal validálom hat kis csoport esetében. A kvantitatív minta eredményeit statisztikai vizsgálatokkal kiértékelem, míg a kvalitatív kutatást a means-end-chain technikával elemzem.Az eredményekből megállapítható, hogy a szervezeti kultúra szerves része a fogyasztói magatartás, amely a munkavállalók számára napjainkban kiemelten fontos a munkahelyválasztás során. Továbbá, hogy a hiteles employer branding gyakorlatok mellett, a szervezeten belüli csoport-közi hatások tesznek egy munkahelyet élhetővé és példamutatóvá. 
695 |a employer branding 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a nemfogyasztás 
695 |a szervezeti kultúra 
695 |a szervezeti magatartás 
700 1 |a Dr. Hámornik Balázs Péter  |e ths 
700 1 |a Szabó Edit  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53609/1/UD_KKK_MMSC_Szakdolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53609/2/Hamornik%20Balazs%20Biralat%20Uhrin%20David.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53609/3/B%C3%ADr%C3%A1lat%20Uhrin%20D%C3%A1vid%202024.%20janu%C3%A1r.pdf  |z Dokumentum-elérés