Szex a marketingben, avagy inkább késztet vásárlásra ami szexi-Esettanulmány a Natália gyertyamárkára

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Medve Natália Fanni
További közreműködők: Dobossy Edvin
Szabó Edit
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:7P modell
érzékszervi marketing
hatásmechanizmusok
percepció
szexualitás
termékszemélyiség
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53631

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg53631
005 20240222103726.0
008 240222suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Medve Natália Fanni 
245 1 0 |a Szex a marketingben, avagy inkább késztet vásárlásra ami szexi-Esettanulmány a Natália gyertyamárkára  |c Medve Natália Fanni  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Napjainkban a szexualitás széles körűen jelen van a társadalmi és kulturális térben. A digitális korszakban élünk, ahol a média, az internet, és a közösségi média olyan platformokat biztosít, ahol a szexualitás és az erotikus tartalmak könnyen elérhetők. A reklámok, filmek, televíziós műsorok és online tartalmak gyakran kiemelik a szexualitást, szórakoztató és reklámcélokra. Az egyén identitásának és önkifejezésének fontos része lett a szexualitás, és a társadalmi normák és értékek is folyamatosan alakulnak ezen a területen. Emellett a divatipar, a művészet, és más területek is gyakran használják a szexualitást az önkifejezés és az érdek felkeltése érdekében. A szexualitásnak napjainkban tehát számos formája és megjelenési módja van, amelyek széles körű társadalmi és kulturális hatásokkal rendelkeznek. Szakdolgozatom megírása során elsőként szekunder adatokat gyűjtöttem, ahol részletesen elmerültem a szex és a marketing kapcsolatában. Ezen belül kifejtettem a marketing mix, tehát a 4P fogalmát, valamint ennek a kibővítet változatát is, amely további 3 ponttal egészíti ki ezt a stratégiát. A szexi termékek esetét is megvizsgáltam ugyan ezen téma alapján, tehát a termék, az ár, a hely és a promóció szempontjából. Arra a kérdésre is választ találtam, hogy mitől szexi egy termék a marketing szempontjából. Fontosnak találtam felkutatni, hogy milyen összefüggésekkel és kihívásokkal rendelkezik a szex és a marketing kettőse, ezen belül az érzelmi és szexuális vonzalom szerepét hangsúlyozva. Ezen összefüggés alapján kielemeztem a gyertya és a szexulaitás kapcsolatát is, kitérve a termékek személyiségére is. Mivel a szakdolgozatom fókusza a szexi termékeken áll, azok személyiségét, tulajdonságait és marketingjét is kifejtettem. Többször hallottam már életemben azt a kifejezést, hogy „A szex értékesít!”, ezért ennek egy teljes fejezetet szenteltem a kutatómunkámon belül. Itt kitértem a szex használatának negatívumaira és pozitívumaira a marketingben. Pszichológiai szempontból is lényegesnek tartottam felkutatni a témához kapcsolódó szakirodalmat, ezért az érzékszervi marketingre is kitértem, ahol részletesen bemutatom, hogyan hathatunk a vásárlókra az érzékszerveken keresztül. A percepció fogalma mélyebben belemerül ebbe a témába, ezért ez is kiemelt szerepet kapott a dolgozatom felépítésében. 89 Az utolsó, és egyben talán legfontosabb fejezete a szekunder kutatásomnak, a hatásmechanizmusokról szól. Ezek az AIDA, a Rogers Diffúziós modell, a DAGMAR hatásmodell, a Like modell és a AdForce modell. Miután ezeket a témaköröket önmagukban ismertettem, bemutattam a szex érvényesülését is bennük, külön kiemelt szerepet adva az AIDA modellnek, mivel ezt gondolom a leglényegesebbnek a gyertya esetében. A szakdolgozatom saját kutatási részéhez egy általam készített kérdőív segítségével vizsgáltam tovább a szex és a marketing kapcsolatát. A tanulmányomhoz felállítottam 4 hipotézisem, miszerint az emberek többsége lát összefüggést a szex és a marketing között, a férfiak nagyobb valószínűséggel választanak „szexi” dizájnú terméket, mint a nők, a látványra „szexinek” nevezhető dizájn több emberből vált ki tetszést, mint egy „aranyos” kinézetű, egy gyertya megjelenítésének esetében, valamint „szexi” és „nem szexi” dizájnra vonatkozó preferencia összefügg a generációs sajátosságokkal. Ezek közül mindegyik igaznak bizonyult, mivel találtam az ezeket az állításokat alátámasztó összefüggéseket a válaszok között. A szex és a marketing között bebizonyosodott, hogy van összefüggés és ezt az emberek is így gondolják. Kutatásom a saját márkámra, tehát a „Natália” gyertyamárkára fókuszált, és az utolsó 3 hipotézisem ennek a márkának az ismertetésének segítségével tudtam mélyebben felkutatni. Találtam összefüggéseket továbbá a gyertya, mint termék és a szexualitás között, valamint a generációs különbségeket is alá tudtam támasztani a szexi és nem szexi dizájn témakörben. Összességében megállapíthatom, hogy a szexualitás használatának van létjogosultsága a marketingen belül. Hatékony stratégiát lehet kiépíteni az általam kutatott módszerekkel. Napjainkban egyre elfogadóbbnak bizonyul a társadalom a szex megjelenítésével kapcsolatban. 
695 |a 7P modell 
695 |a érzékszervi marketing 
695 |a hatásmechanizmusok 
695 |a percepció 
695 |a szexualitás 
695 |a termékszemélyiség 
700 1 |a Dobossy Edvin  |e ths 
700 1 |a Szabó Edit  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53631/1/Szex%20a%20marketingben%20avagy%20ink%C3%A1bb%20k%C3%A9sztet%20v%C3%A1s%C3%A1rl%C3%A1sra%20ami%20szexi-Esettanulm%C3%A1ny%20a%20Nat%C3%A1lia%20gyertyam%C3%A1rk%C3%A1ra%20MEDVE%20NAT%C3%81LIA%20JK82LQ%20-%20Diplomadolgozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53631/2/K%C3%A9rd%C3%A9s.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53631/3/B%C3%ADr%C3%A1lat%20k%C3%BCls%C5%91.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53631/4/B%C3%ADr%C3%A1lat%20Medve%20Nat%C3%A1lia%202024%20jan..pdf  |z Dokumentum-elérés