Bankmarketing, a digitális térben Mobilbank és a digitális tér tendenciái

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nagy Enikő
További közreműködők: Ferenczhalmy Bálint
Kopcsay Dr. László
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:bankmarketing
digitális tér
marketing
mobilalkalmazás
OTP Bank
Smartbank
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53634

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg53634
005 20240222103731.0
008 240222suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Nagy Enikő 
245 1 0 |a Bankmarketing, a digitális térben  |b Mobilbank és a digitális tér tendenciái  |c Nagy Enikő  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A bankmarketing kutatásának története nem nagy múltra tekint vissza, hiszen a pénzintézetek által nyújtott szolgáltatások sokáig szűkös portfóliójúak voltak. Hitelezés, kölcsönök és a pénz őrzése szinte teljesen kimerítette a pénzintézetek szolgáltatásait. Az elmúlt 50 évben azonban ez gyökeresen megváltozott, és a pénzintézetek által nyújtott szolgáltatások sokkal integránsabb részeivé váltak a hétköznapi ember mindennapjainak. A bankmarketing szakirodalmának hagyományos eszköztára és stratégiái jó képet adnak a bankok 2000-es évekig tartó tevékenységéről, de az internet előre törésével egy teljesen új fejezete nyílt meg a bankmarketingnek, a digitalizáció. A bankmarketing digitalizációjának egyik legfőbb mérföldköve az internetbank elterjedése mellett a dolgozat fő fókusza, a mobilos applikációk megjelenése volt. A kutatások és adatok alapján a mobilos alkalmazások elterjedése egy erőteljesen felívelő folyamat. Az ügyfelek számára azonnal szimpatikussá vált az elérhetőség, a rugalmasság, a bárhonnan elérhető gyors ügyintézés okán. Mivel az okostelefonok szinte minden ember számára elérhetőek, az ügyfelek számára a banki ügyintézés egy hosszú bürokratikus folyamat helyett már könnyű, mindennap és minden helyzetben elvégezhető folyamattá vált. A biztonság, mint ügyfél számára pénzügyeit tekintve oly fontos kritérium, szinte teljes mértékben megvalósul a kétlépcsős azonosításnak és biometrikus okostelefonnal összekötött azonosításnak köszönhetően. Mint a legfőbb digitális kihívók, a Fintech innovációira épülő pénzintézeti szolgáltatók, jó tanulsággal szolgálnak a hagyományos pénzintézetek számára, így a folyamatos fejlődés ezen szolgáltatók által meghatározott irányba halad. Egyrészt a rugalmasság és gyorsaság tekintetében a fejlődés iránya adott, a költségmegosztó, befektetéseket és megtakarításokat kezelő funkciók további egyszerűsödése a kívánatos cél. Emellett a magas pénzügyi kultúrával rendelkezők számára a széleskörűbb pénzpiaci kimutatások, grafikonok és a gazdasági tendenciákat bemutató elemzések is megfelelő fejlesztései lehetnek a mobilalkalmazásoknak, melyeket egyes Fintech szolgáltatók már az alkalmazásaikba integráltak, a klasszikus pénzintézetek azonban még váratnak magukra. A fiatalok számára az utazással kapcsolatos további költségmegosztó és egyszerűbb valutaváltó szolgáltatások is jó területei lehetnek az innovációnak. Összességében elmondható, hogy bár eddig is teljeskörű megelégedettség övezi a bankok mobil applikációit, és térnyerésük megkérdőjelezhetetlen, a technológia fejlődésével fontos továbbra is lépést tartani és a szolgáltatás portfóliót tovább fejleszteni. 
695 |a bankmarketing 
695 |a digitális tér 
695 |a marketing 
695 |a mobilalkalmazás 
695 |a OTP Bank 
695 |a Smartbank 
700 1 |a Ferenczhalmy Bálint  |e ths 
700 1 |a Kopcsay Dr. László  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53634/1/Nagy%20Enik%C5%91_PECMFD.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53634/2/Nagy%20Enik%C5%91_PECMFD%20bizalmas%20nyilatkozat.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53634/3/Nagy%20Enik%C5%91%20-%20b%C3%ADr%C3%A1lat%20Ferenczhalmy%20B%C3%A1lint.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53634/4/2023.%20Szakdolgozat%20Nagy%20Enik%C5%91.pdf  |z Dokumentum-elérés