Egy barkácsáruház forgalmára gyakorolt külső tényezők hatása

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Plósz Nóra
További közreműködők: Hrabovszki Ágnes Zsuzsa
Petróczi Norbert
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:áremelkedés
háború
infláció
koronavírus-járvány (COVID-19)
nettó árbevétel
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53662
Leíró adatok
Kivonat:Szakdolgozatom és kutatásom fő témája egy barkácsáruház árbevételének alakulása különböző külső hatásokat követően az elmúlt években. E témán belül bemutatom milyen tényezőkkel, kihívásokkal kellett szembenéznie 2019-től kezdve napjainkig az OBI Hungary Retail Kft.-nek, azon belül is a Bp. IX. Soroksári úti áruházának. Elsőként kitérek az infláció kialakulására és hatására, milyen inflációs rátával rendelkezett Magyarország az évek során. Kutatásom során elemzem az áruház árbevételeit és az eredményeket két különböző év eseményeivel és adataival hasonlítom össze azonos időszakban. Kitérek az OBI webáruházára is, megvizsgálva annak webes forgalmát és a legkeresettebb termékek listáját a megnövekedett kereslet következtében, sőt arra is, hogy milyen nehézségeket tapasztalt az áruház az ellátási láncokban és a beszerzésben. Bemutatom a különféle támogatásokat és kedvezményeket, melyek feltételezhetően erősen befolyásolták az árbevétel alakulását.