Influencerek hatása a Z generáció fogyasztási szokásaira Facebookon és Instagramon keresztül

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Tóth Fanni Laura
További közreműködők: Czeglédi Dr. Csilla
Kulcsszavak:e-marketing - elektronikus marketing
fogyasztási szokások
influencer
marketing-kampány
marketingadatok
marketingkommunikáció
online marketing
Z-generáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53677

MARC

LEADER 00000nnm a2200000 i 4500
001 dolg53677
005 20240222103835.0
008 240222suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Tóth Fanni Laura 
245 1 0 |a Influencerek hatása a Z generáció fogyasztási szokásaira Facebookon és Instagramon keresztül  |c Tóth Fanni Laura  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Dolgozatomban az influencerek hatását mutattam be a Z-generáció fogyasztási szokásaira Facebook, s Instagrammon keresztülA szakirodalmi rész áttekintésénél bemutattam az online marketinget, majd rátértem a közösségi média részletes elemzésére, a sikeres közösségi médiamarketingre, a közösségi média trendjeire, jellemzőire, eszközeire és hatásaira, valamint bemutattam a Facebookot és az Instagramot. Végül pedig a Z generációt és fogyasztói magatartását.Kérdőíves kutatást végeztem a fiatalok (14-28 évesek), azaz a Z generáció körében, hogy őket mennyire befolyásolja a közösségi média, illetve az ezeken a platformokon előforduló influencerek „szokásai”, illetve a termékek, amelyeket használnak.Dolgozatom hipotéziseiről megállapíthatjuk, hogy a négy közül kettő teljesen, egy félig, egy pedig 2/3-ban nyert alátámasztást.Az első hipotézisem, hogy az online térben a vásárlói magatartást jelentős mértékben befolyásolják ár mellett, a közösségi médiában megjelenő reklámok, az influencerek és más felhasználók véleményei, az akciós ajánlatok és a hirdetések, fizetett partneri együttműködések, melyek közül az influencerek véleménye a legmeghatározóbb csak félig igazolódott be.Ahogy dolgozatomban bemutattam az „influencer létnek” mára saját piaca van, ami jól mérhető és összehasonlítható, a klikkek, posztok és követők miatt. Tehát valamilyen szinten egy termék az influencer is, ami arra alkalmas, hogy népszerűsítsen egy adott tartalmat. S ezért arra az eredményre számítottam, hogy a közösségi médiában jelenlevő influencerek befolyásolják az általam megkérdezett Z generáció vásárlási szokásait, de ez a kutatásomban résztvevők válaszai alapján nem igazolódott be.Negyedik hipotézisem nem igazolódott be, amely az volt, hogy a legnépszerűbb közösségi média platformok közül az első a TikTok, melyet az Instagram és a Facebook követ, amely csak 2/3-ban nyert alátámasztást, ugyanis a Facebookot leszorította a Youtube.Én azt gondoltam, hogy a népszerűbb lesz a Facebook és azt követi az Instagram, dolgozatom szakirodalmi részében ezért ezt a kettő közösségi médiás felületet mutattam be (lásd: 1.2.4. Facebook és 1.2.5. Instagram). De az eredmények azt mutatják, hogy a Z generáció körében egyre népszerűbb a Tiktok és a Youtube is, megelőzve a Facebookot.A második és a harmadik hipotézisem alátámasztást nyert a kérdőíves kutatásom eredményei alapján, tehát megállapíthatjuk, hogy közösségi médiában felbukkanó reklámoknál jobban megmozgatják a fogyasztókat, az influencerek által létrehozott tartalmak, fizetett hirdetések. Illetve a fogyasztók átlagosan 5-10 influencert követnek egyszerre napi szinten. 
695 |a e-marketing - elektronikus marketing 
695 |a fogyasztási szokások 
695 |a influencer 
695 |a marketing-kampány 
695 |a marketingadatok 
695 |a marketingkommunikáció 
695 |a online marketing 
695 |a Z-generáció 
700 1 |a Czeglédi Dr. Csilla  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53677/1/Influencerek%20hat%C3%A1sa%20a%20Z%20gener%C3%A1ci%C3%B3%20fogyaszt%C3%A1si%20szok%C3%A1saira%20Facebookon%20%C3%A9s%20Instagramon%20kereszt%C3%BCl.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53677/2/Biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes_TothFanni.pdf  |z Dokumentum-elérés