Nemi alapú piaci szegmnetációra épülő marketing és társadalmi hatásai

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Tóth Nóra
További közreműködők: Halmai Dr. Tamás
Hőrich Ádám Richárd
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:gender
marketing
piaci szegmentáció
sztereotípia
társadalmi fejlődés
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53679

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg53679
005 20240222103838.0
008 240222suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Tóth Nóra 
245 1 0 |a Nemi alapú piaci szegmnetációra épülő marketing és társadalmi hatásai  |c Tóth Nóra  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Ami korábban kizárólag férfiasnak volt tartott, ma már a nők számára is relevánssá válik, különösen igaz ez a barkácsolásra és a műszaki tevékenységekre. Ezzel szemben egyre több férfi vállal olyan munkát, amely hagyományosan a nőkhöz kötődik, mint például a főzés, a háztartás fenntartása és a gyermeknevelés. Ez a társadalmi változás a nemspecifikus érdeklődési körökben is változást eredményezett. Emiatt a nemi alapú marketingstratégia alkalmazása már nem mindig jelent előnyt. Az ilyen módon történő reklámozás, nem minden termék esetében hasznos vagy releváns, különösen akkor, ha a termék olyan egyszerű, hogy a férfi és női változatok megkülönböztetése szükségtelen. Ilyen esetekben a termék egy bizonyos célközönségnek való megcélzása az eladások csökkenésének kockázatával jár. Ha egy terméket tipikusan nőként vagy tipikusan férfiként forgalmaznak, elveszítheti vonzerejét az ellenkező neműek számára. A sikeres nemek közötti marketingkampányok figyelembe veszik ezeket a mintákat, és az értékesítés előmozdítása érdekében felismerik és reagálnak a szemléletváltozásokra. A túl sok nemi sztereotípia használata vagy e sztereotípiák negatív ábrázolása szintén visszahatáshoz vezethet, és potenciálisan árthat a vállalat hírnevének. Ha a fogyasztók túlságosan nyomasztónak vagy akár sértőnek érzik a termék bemutatását, elhatárolódhatnak tőle. Szakdolgozatomban ezt a kérdéskört igyekszem megvizsgálni. A dolgozat első felében egy elméleti áttekintést végzek, majd példákon keresztül bemutatom, hogy mi is az a nemi alapú szegmentáció és milyen kölcsönhatásban vannak egymással a társadalommal. A dolgozat második felében bemutatom az általam végzett online kérdőíves adatfelvétel eredményeit, melyben arra kerestem a választ, hogy a nemi sztereotípiák megléte, illetve változásai, mennyire érzékelhetőek a magyar fogyasztók számára és mi a véleményük róla. Dolgozatomat egy összegzéssel zárom, amelyben igyekszem releváns tanulságokat levonni a piaci szegmentáció hatékonyságára és alkalmazhatóságára nézve. 
695 |a gender 
695 |a marketing 
695 |a piaci szegmentáció 
695 |a sztereotípia 
695 |a társadalmi fejlődés 
700 1 |a Halmai Dr. Tamás  |e ths 
700 1 |a Hőrich Ádám Richárd  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53679/1/SZAKDOLGOZAT_To%CC%81th-No%CC%81ra_FCLXEN.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53679/2/Belso%20biralat_alairt_T%C3%B3thN%C3%B3ra_2024jan.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53679/3/To%CC%81th%20No%CC%81ra%20szakdolgozat%20bi%CC%81ra%CC%81lat_Ho%CC%8Brich%20A%CC%81da%CC%81m%20Richa%CC%81rd%202024.01.06.pdf  |z Dokumentum-elérés