A fast-fashion árnyoldala és a fenntartható divat kutatása

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Visy Letícia
További közreműködők: Medina Paloma
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:divat
fenntartható fogyasztás
fenntarthatóság
fogyasztói szokások
vásárlók
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53683

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg53683
005 20240222103844.0
008 240222suuuu hu om 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Visy Letícia 
245 1 2 |a A fast-fashion árnyoldala és a fenntartható divat kutatása  |c Visy Letícia  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A Szakdolgozatom fő célja a fast-fashion negatív hatásainak, a fenntarthatóságnak és a fenntartható divatnak a vizsgálata. A fast-fashion boltok környezetre gyakorolt negatív hatásairól az utóbbi években sok információ derült ki, ennek eredményeként pedig a fenntarthatóság és a fenntartható divatmárkák egyre népszerűbbé váltak. A témám a jelen helyzetben is aktuális, ugyanis a klímaváltozás, a bolygó felmelegedése globális probléma, amiben a divatiparnak is jelentős szerepe van. A dolgozatom elején röviden ismertettem a fast fashion márkákat, majd bemutattam azt is, hogy ezek a cégek milyen káros hatással vannak a környezetünkre, utána rátértem a fenntarthatósági témakörre, valamint bemutattam külföldi és magyar példákon keresztül, hogymilyen fenntartható márkák vannak jelenleg a piacon. Végül az önálló kutatásaim következtek, ehhez kétfajta kutatást is végeztem, egy online kérdőíves, kvantitatív kutatást, ez után pedig egy kvalitatív, mélyinterjút is. A mélyinterjút három interjúalannyal végeztem el, A három interjú alanynak olyanokat választottam ki, akiknek egymástól különböző vásárlási szokásaik vannak. Két állítást szerettem volna alátámasztani, az egyik az, miszerint a pénz a legnagyobb akadálya annak, hogy a fenntartható divat nem olyan népszerű. Ha ugyanolyan árban lenne, mint a fast-fashion márkák termékei, akkor az emberek többet vásárolnának. tőlük Valamint a másik állítást, miszerint a vásárlók számára nem áll rendelkezésre megfelelő információ a fast-fashion márkákkal kapcsolatban. Sokan nincsenek tisztában a környezetre gyakorolt hatásukkal. A cégek sem osztják meg magukról ezeket az információkat, sokszor megtévesztő, valótlan állitásokkal hirdetik magukat. Az elvégzett kutatások segítségével kiderült, hogy ha a fast-fashion termékek közel ugyanolyan árban lennének, mint a fast fashion termékek, akkor az emberek döntő többsége inkább tőlük vásárolna. A mélyinterjú is ezt támasztotta alá, hogy ha a pénz nem lenne akadály, akkor főként onnan vásárolnának a megkérdezett válaszadók. Valamint kiderült az is, hogy sok vásárló nincs tisztában azzal, mennyire is károsak a környezetre a fast-fashion márkák. Nagyon sokan nem néznek utána a márkáknak vásárlás előtt, így ezek a fast-fashion márkák könnyen meg tudják téveszteni a vásárlókat, magukat fenntarthatóbbnak beállítva, mint amilyenek valójában. 
695 |a divat 
695 |a fenntartható fogyasztás 
695 |a fenntarthatóság 
695 |a fogyasztói szokások 
695 |a vásárlók 
700 1 |a Medina Paloma  |e ths 
700 1 |a Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53683/1/Visy%20Let%C3%ADcia_MSM9TB.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53683/2/Visy%20Leticia%20-%20kulso%20biralat_Medina%20Paloma.docx.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53683/3/Visy%20Let%C3%ADcia.pdf  |z Dokumentum-elérés