Az utóbbi évek válságainak hatása a hazai méztermelésre és- fogyasztásra

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Nerhof Alida
Other Authors: Oravecz Titanilla Éva
Format: Thesis
Kulcsszavak:fogyasztói szokások
gazdasági válság
marketing
méhészet
pandémia
változások
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53757
Description
Abstract:PINTYE ANDREA SÁRA NERHOF ALIDA GUBA BERCEL ZOLTÁN Konzulens: Mezőné Oravecz Titanilla egyetemi adjunktus BGE - KKK 5. aktív félév Kereskedelem-marketing BGE - KKK Az utóbbi évek válságainak hatása a hazai méztermelésre és- fogyasztásra Az elmúlt időszakban a válság hatását a legtöbb iparág érzékelte. A TDK dolgozatunk során a válság következményét vizsgáljuk az agrárszektorban tevékenykedő kis- és középvállalkozások körében. Az általunk választott terület a hazai méhészeti ágazat. Fontosnak találjuk a témát, mert a méhészet, mint gazdasági és társadalmi tevékenység számottevő hatással van a környezetre. A szektor jelentősége világszerte túlmutat termelési funkcióin, továbbá ökológiai és biológiai szempontból is meghatározó. A dolgozat célja az, hogy szekunder és primer kutatás segítségével nagyobb betekintést nyerjünk ebbe az iparágba és ismertessük az elmúlt időszak nehézségeinek ágazatra gyakorolt hatásait. Kutatásunk során az alábbi kérdésekre keressük a választ: 1. Hogyan változott a méz és méztermékek fogyasztása a gazdasági válság és a pandémia hatására? 2. Hogyan változott a hazai méztermelők helyzete a gazdasági válság és a pandémia hatására? Szekunder kutatás során adatbázisokat elemeztünk, és számos szakirodalmi forrásokat gyűjtöttünk. Primer kutatásunk folyamán online kérdőívet készítettünk a fogyasztói szokások és vásárlási döntések felmérésére, illetve három szakértővel készítettünk mélyinterjút a méhészettel kapcsolatos problémák feltárására. Az eredményekről elmondható, hogy a kis- és középvállalkozások tekintetében összességében negatívan fejtette ki hatását a gazdasági válság. A nehézségek mellett a környezeti problémák, különösen a klímaválság sújtja a termelőket. A mézfogyasztási szokásokról kérdőívet készítettünk és az eredményéről azt várjuk, hogy bebizonyosodjon a feltett hipotézisünk. Arra számítunk, hogy a mézfogyasztás csökkent a gazdasági válság hatására és, hogy a vásárlók a méz árát jelentősen drágábbnak ítélik meg.