Fenntartható üzleti modellek jelenléte a magyar divatipari vállalkozások körében, a fenntarthatóság megjelenése a vállalkozások online kommunikációjában

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Varga Vivien
További közreműködők: Kovács Dr. Ildikó
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fenntartható divat
fenntartható divatipar
fenntartható üzleti modellek
fenntarthatóság
online kommunikáció
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53769

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg53769
005 20240322125126.0
008 240322suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Varga Vivien 
245 1 0 |a Fenntartható üzleti modellek jelenléte a magyar divatipari vállalkozások körében, a fenntarthatóság megjelenése a vállalkozások online kommunikációjában  |c Varga Vivien  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Fenntartható üzleti modellek jelenléte a magyar divatipari vállalkozások körében, a fenntarthatóság megjelenése a vállalkozások online kommunikációjában A kutatásom korunk egyik legfontosabb problémájával, a fenntarthatósággal foglalkozik, azon belül is a fenntarthatósággal a divatiparban. Az utóbbi évek során, köszönhetően a fogyasztói igények és szokások változásainak a divatipar az egyik legszennyezőbb iparággá nőtte ki magát. Fontos, hogy felismerjük, hogy nekünk egyéneknek is tennünk kell az ellen a probléma ellen és nem mindegy, hogy mit választunk. Az elmúlt évek során több tanulmány és kutatás is megjelent a divatipar problémáiról, akár a vízhasználatról, a gyártás során felhasznált mérgező anyagokról és a már nem kívánt ruhadarabok kidobásáról és lerakatáról, ezek mind óriási problémákat okoznak az ökoszisztémában. A környezeti problémákon kívül nem mehetünk el szó nélkül a társadalmi problémák mellett sem, mint a munkakörülmények megfelelősége, a fizetés mértékének megfelelősége, a nők elnyomásának problémája és a gyermekdolgoztatás, amely szorosan kapcsolódik a divatiparhoz. Emellett a divatipar online kommunikációja befolyásolhatja a fogyasztók attitűdjét és vásárlási döntéseit, hiszen több olyan cég is volt az elmúlt évek során, amely kommunikációjában a fenntarthatóságot hirdette a termékeiben, holott szó sem volt ilyenről. A másik oldalról viszont fontos, hogy ha egy vállalkozás tényleg fenntartható ruhadarabokat árul, azt megfelelően kommunikálja a potenciális vásárlókkal is. Kutatási kérdések: 1. Hogyan lehet integrálni a fenntarthatóságot a vizsgált divatipari vállalkozások üzleti modelljébe? 2. Az online kommunikáció és jelenlét során mennyire átlátható és egyenes a fenntarthatóságra való fókusz, milyen mértékben jelenik meg ennek a megvalósítása? A kutatásom során szekunder és primer adatokkal dolgoztam. A szekunder kutatásom alatt a szakirodalom feldolgozása történt meg. Könyvek, folyóiratok, újságcikkek, tanulmányok és weboldalak információi és adatai alapján kutattam a számomra megfelelő és érdekes információk után. A primer kutatásom két részre bontható. Először megfigyeléses módszert alkalmaztam, hogy az általam vizsgált vállalkozások a weboldalakon és online felületeken való jelenlét során milyen módon kommunikálják a fenntarthatóságot. Primer kutatásom második részében pedig kvalitatív mélyinterjúkat készítettem, amely során információkat kaptam az általam vizsgált kérdésekre. 
695 |a fenntartható divat 
695 |a fenntartható divatipar 
695 |a fenntartható üzleti modellek 
695 |a fenntarthatóság 
695 |a online kommunikáció 
700 1 |a Kovács Dr. Ildikó  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53769/1/Varga_Vivien_KKK.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53769/2/Varga_Vivien_KKK.docx  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53769/3/Dolgozat_biralati_lap_2023_Varga%20V.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53769/4/Dolgozat_biralati_lap_Varga%20Vivien_2023.pdf  |z Dokumentum-elérés