A fenntartható fogyasztást promótáló vállalatok helyzete Magyarországon

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Szabó Marcell
További közreműködők: Oravecz Titanilla Éva
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fenntartható fogyasztás
fogyasztói magatartás
magyar vállalatok
üzleti modellek
zöld marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53783

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg53783
005 20240322125142.0
008 240322suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Szabó Marcell 
245 1 2 |a A fenntartható fogyasztást promótáló vállalatok helyzete Magyarországon  |c Szabó Marcell  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a Napjainkban a fenntarthatóság központi kérdéssé vált mind szabályozói, vállalati és egyéni szinten. Az általános gondolkodás szerint a fenntarthatóságot a termelés optimalizálásával, az ott bekövetkező kibocsátás csökkentésével kell elérnünk, azonban ez egyre kevésbé tűnik elegendőnek. A fogyasztás csökkentésére mostanáig egyéni fogyasztói döntésként tekintettek a cégek, az erre való ösztönzés nem tűnt racionális döntésnek gazdaságilag. Az utóbbi időben azonban egyre több olyan vállalat alapult, amik működési céljuknak tekintik a túlfogyasztás csökkentését és csak a szükséges mennyiség értékesítését. Elsőre ellentmondásosan hangozhat, hogy a kapitalista és fogyasztásalapú világban hogyan működhet egy forprofit vállalat csak a szükséges eladásra építve, azonban az elmúlt években több kutatás is foglalkozni kezdett a modellel és az ott bemutatott példákból láthatjuk, hogyan néznek ki a valóságban. Kutatásom során az alábbi kérdésekre kerestem a választ: - Milyen feltételeknek kell megfelelnie egy vállalatnak, hogy valóban a szükséges fogyasztást promótálja? - Milyen marketing módszerek alkalmazhatóak a fogyasztók vásárlási döntéseinek tudatosítására? - Milyen fogyasztói magatartásbeli trendek figyelhetőek meg Magyarországon, különösképpen a fenntartható fogyasztással kapcsolatban? - Megtalálhatóak-e Magyarországon szükségességre építő vállalkozások? - Milyen piaci lehetőségei vannak a szükséges fogyasztást előmozdító vállalkozásoknak Magyarországon? Munkám során végeztem primer és szekunder kutatást is. A vállalati modell meghatározásához szisztematikus szakirodalom elemzést készítettem, amelynek végén 20 szakirodalomból álló minta alapján készítettem el a definíciót. Vizsgáltam emellett a túlfogyasztás mértékét, a fogyasztói magatartást és a lehetséges marketingeszközöket. Primer kvantitatív kutatásként online kérdőívet készítettem (n=116), melyet statisztikailag elemeztem. Kvalitatív felmérésként két fókuszcsoportos interjút készítettem az egyetem hallgatóinak részvételével és egy mélyinterjút a zöld marketing területéről. A gyakorlati példa bemutatására egy magyar fenntartható fogyasztást promótáló vállalat kommunikációját elemeztem. A kutatás eredményeképp kiderült, hogy a magyar fogyasztók pozitívan állnak a fenntarthatósághoz, azonban csak olyan termék tulajdonságokért hajlandóak többet fizetni, ami gyakorlati hasznot is jelent számukra. Meglepően sok fenntartható fogyasztásra építő vállalkozás van Magyarországon és a jövőbeli kilátásaik is pozitívnak tűnnek. 
695 |a fenntartható fogyasztás 
695 |a fogyasztói magatartás 
695 |a magyar vállalatok 
695 |a üzleti modellek 
695 |a zöld marketing 
700 1 |a Oravecz Titanilla Éva  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53783/1/TDK%20DOLGOZAT%20-%20Szabo%CC%81%20Marcell.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53783/2/Rezume_Szabo%CC%81%20Marcell.docx  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53783/3/B%C3%ADr%C3%A1lat_Szab%C3%B3_Marcell.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53783/4/T%C3%B3thL%20b%C3%ADralata%20Szab%C3%B3%20Marcell.pdf  |z Dokumentum-elérés