Zöldrefestés, azaz megtévesztő marketing tevékenységek és hatásuk a fiatalok fogyasztói magatartására

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nagy Péter Domonkos
További közreműködők: Szőke Dr. Andrea
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:fenntartható fejlődés
fenntartható fogyasztás
fogyasztási szokások
greenwashing
Megtévesztő marketing
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53787

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg53787
005 20240322125146.0
008 240322suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Nagy Péter Domonkos 
245 1 0 |a Zöldrefestés, azaz megtévesztő marketing tevékenységek és hatásuk a fiatalok fogyasztói magatartására  |c Nagy Péter Domonkos  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a NAGY PÉTER DOMONKOS Konzulens:5. aktív félévDr. Szőke AndreaKereskedelem és Marketing főiskolai docensBGE KVIK BGE KVIKZÖLDREFESTÉS, AZAZ MEGTÉVESZTŐ MARKETING TEVÉKENYSÉGEK ÉS HATÁSUK A FIATALOK FOGYASZTÓI MAGATARTÁSÁRAA kutatás középpontjában a megtévesztő marketing áll, mely ugyan nem a közelmúltban alakult ki, azonban a mai piacon betöltött szerepe és negatív hatásai a természeti, társadalmi és vállalati környezetre tagadhatatlanok. A greenwashing a piaci viszonyok és az egyre inkább fenntartható irányba tartó vállalati és egyéni kereslet miatt nagyon elterjedt a vállalatok marketing tevékenységeiben.A greenwashing jelenség aláássa a valóban fenntartható törekvéseket és a fogyasztói bizalmat, valamint károsítja az etikus üzletműködést, ezért fel kell rá hívni a figyelmet. Annak érdekében, hogy a megtévesztő marketing elterjedését visszaszoríthassuk, fokoznunk kell a tudatosságot a fogyasztói magatartásban. Mivel a jövő generációja kulcsfontosságú szerepet tölt be ennek a helyzetnek az orvoslásában, így a hatásos fellépés érdekében jobban meg kell ismertetni ezt a jelenséget a fiatalokkal. Az etikátlan marketing a világ minden táján megtalálható, szerteágazóan a különböző iparágakban, de bizonyos lépések és általános stratégiák segíthetnek annak felismerésében.A dolgozat azt vizsgálja, hogy milyen eszközei fordulnak elő a zöldrefestésnek, valamint milyen stratégiákkal igyekeznek a cégek megtéveszteni a vásárlókat. A rendelkezésre álló forrásokból: fenntarthatósági jelentésekből, weboldalak információiból és a médiából merített tartalmak segítségével olyan példákat vizsgál, melyek rávilágítanak a greenwashing jelentőségére.Mindezek mellett a kutatás azt is vizsgálja, milyen módon lehet felismerni ezeket az eljárásmódokat, hiszen a tudatos döntéshez elengedhetetlen a körültekintés és a tájékozottság. A dolgozat konkrét javaslatokkal is segíti a megtévesztő marketing kiszűrését. A kutatás részét képezte a fiatalok, elsősorban felsőoktatásban tanulók között végzett felmérés, melynek fő célja volt kideríteni, mennyire van jelen a fókuszcsoport köztudatában a greenwashing, mint megtévesztő marketing és milyen irányban befolyásolja őket a vásárlásban ez a fajta tevékenység. Az eredmények arra utalnak, hogy a fiatalok nagy része nincs tisztában a jelenség fogalmával, azonban, amennyiben felismerik a zöldrefestés jeleit, az döntő többségben elbizonytalanítja őket a termékkel kapcsolatban vagy nem veszik meg a terméket. 
695 |a fenntartható fejlődés 
695 |a fenntartható fogyasztás 
695 |a fogyasztási szokások 
695 |a greenwashing 
695 |a Megtévesztő marketing 
700 1 |a Szőke Dr. Andrea  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53787/1/TDK_Nagy_Pe%CC%81ter_KVIK..pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53787/2/TDK_Nagy_P%C3%A9ter_KVIK_Csatolm%C3%A1ny.docx  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53787/3/Dolgozat_biralati_lap_2023_NAgy_P%C3%A9ter_KA.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53787/4/Nagy%20P%C3%A9ter%20Dolgozat_biralati_lap_2023_NP.pdf  |z Dokumentum-elérés