Túl a marketingen A H&M fenntarthatóságának árnyoldala

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Iklódi Anna Anita
További közreműködők: Hrabovszki Ágnes Zsuzsa
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:divat
fast fashion
fenntarthatóság
greenwashing
környezettudatosság
zöldmosás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53790

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg53790
005 20240322125150.0
008 240322suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Iklódi Anna Anita 
245 1 0 |a Túl a marketingen  |b A H&M fenntarthatóságának árnyoldala  |c Iklódi Anna Anita  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A dolgozatunk témájának középpontjában a zöldmosás, azaz a greenwashing jelenlétét vizsgáljuk meg a H&M vállalaton keresztül. Témaválasztásunk azért erre esett, mert számunkra és úgy vettük észre, hogy környezetünkben mások számára is egyre fontosabb a fenntarthatóság és a környezetvédelem, ami a ruhavásárlási szokásokban is megjelenik. A H&M vállalat számos módon és helyen hirdeti, hogy törekszik a fenntarthatóságra és ez fontos a cég számára, bár egy fast fashion cég lévén, mi szkeptikusan tekintettünk erre az állításra, így gondoltuk, hogy megvizsgáljuk ezt a témakört és utánanézünk mi a valóság.Célunk az volt, hogy primer és szekunder kutatásaink során mélyebb megértést szerezzünk a cég fenntarthatósági marketingjének befolyásoló erejére a fogyasztókra. Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy a H&M valóban tartja-e a fenntarthatósági ígéreteit, vagy mindezek az állítások csak egy marketing stratégia. Arra is kitérünk, hogy mennyire fontos a környezettudatosság a fogyasztóknak, illetve, hogy mennyire tudatosak ruhavásárláskor, és ismerik-e zöldmosást, mint marketingstartégiát.A kérdéseinkre szekunder, illetve primer kutatásban kerestük a választ. A szekunder kutatásunk során kizárólag hiteles online és nyomtatott forrást használtunk, primer kutatásunkat pedig kérdőíves megkérdezéssel végeztük, amelynek adatait elemeztük, és következtetéseket vontunk le belőlük.Eredményként kaptuk, hogy bár tagadhatatlan, hogy a H&M törekvéseket tesz a fenntarthatóság felé, a cég üzleti modellje a nagy volumenre, a trend vezéreltségre és az alacsony költségekre épül, amelyek nem segítik elő a zöld üzleti gyakorlatot. Az alacsony árú ruhák gyors és nagy mennyiségű gyártása szintén nem járul hozzá a fenntartható gyártáshoz. Emelett felmerültek aggályok a márka munkakörülményeivel és gyakorlatával kapcsolatban is, beleértve a munkások bérének és jogainak kérdéseit, valamint az ellátási láncokban előforduló munkaügyi és emberi jogi sértéseket. A primer kutatásunkból kiderült, hogy a fogyasztók számára fontos a fenntarthatóság ruhavásárláskor és pozitívnak tartják a H&M törekvéseit, bár kételkedőek a cég fenntarthatósági állításaival szemben. A fenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás terén további erőfeszítésekre van szükség annak érdekében, hogy a vállalat valódi fenntarthatóságot valósítson meg az üzleti gyakorlatában. 
695 |a divat 
695 |a fast fashion 
695 |a fenntarthatóság 
695 |a greenwashing 
695 |a környezettudatosság 
695 |a zöldmosás 
700 1 |a Hrabovszki Ágnes Zsuzsa  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53790/1/Iklodi_Kocsor_KKK.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53790/2/Iklodi_Kocsor_KKK.docx  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53790/3/Dolgozat_biralati_lap_2023_Kocsor_Ikl%C3%B3di.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53790/4/biralati_lap_2023_Ikl%C3%B3di%20-%20Kocsor.pdf  |z Dokumentum-elérés