Jobban ismer, mint én saját magam? Mi a határ a személyes információk marketing célú felhasználására?

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Nyiri Attila
További közreműködők: Boldog Dr. Dalma
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:adatfeldolgozás
GDPR (General Data Protection Regulation)
hirdetések
internetes reklám(ok)
mesterséges intelligencia
online reklám
reklám
személyre szabott hirdetés
transzparens reklámozás
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53811
Leíró adatok
Kivonat:Kutatásomban a felhasználók körében megjelenő személyre szabott hirdetéseket vizsgálom. Úgy gondolom, hogy a téma aktuális, hiszen a digitális marketingnek egyre nagyobb szerepe van a felhasználók körében. Rengeteg adatot dolgozunk fel nap mint nap az online szférában, és nem mindegy, hogy ezek hasznosak számunkra, vagy az időnket rabolják. Egyre nagyobb szerepe van a felhasználói élmény javításának és a felhasználókkal való interakcióknak, a technológia fejlődése, a vásárlói elvárások és az adatok hatalma miatt. A kutatásomban arra szeretnék választ kapni, hogy a felhasználók szerint hol húzódik az a határ, amikor még hozzájárulnak ahhoz, hogy az online megosztott személyes adataikat marketing célra, személyre szabott hirdetések formájában felhasználják. A kérdés megválaszolásához primer és szekunder kutatást is végezek. A szekunder kutatás során előbb hazai és nemzetközi szakirodalom alapján ismertetem a kutatás szempontjából legfontosabb kérdéseket (mint a reklám evolúciója, a transzparens reklámozás, a személyre szabott hirdetések, ezek előnyei és hátrányai, illetve az ezekkel kapcsolatban felmerülő adatvédelmi aggályok). A primer kutatásban az általam készített online kérdőív adatait interpretálom. Ebben a vásárlási szokásokat vizsgáltam: legfőképpen az érdekelt, hogy mit gondolnak a felhasználók a személyes adataik felhasználásáról és hogy mennyire tájékozottak az adatvédelemmel kapcsolatban, hasznosnak tartják-e a személyre szabott hirdetéseket, ezek milyen reakciókat váltanak ki és hogy kell-e szabályozni ezeknek a működését. A kutatásom eredményeit összegezve úgy érvelek, hogy a személyre szabott hirdetéseket a válaszadóim többsége hasznosnak találja, rendszeresen használják ezeket új tartalmak, kedvezmények és információszerzés céljából, azonban meg kell húzni bizonyos határokat a személyes információk felhasználásával, és hogy a legcélravezetőbb az lenne, ha ez a folyamat transzparens lenne.