Virtuális bevásárlóközpont vagy veszélyzóna? - Az online vásárlásban rejlő kockázatok és az ebbe fektetett bizalom

Elmentve itt :
Bibliográfiai részletek
Szerző: Pál Máté
További közreműködők: Kolnhofer-Derecskei Dr. Anita
Dokumentumtípus: Diplomadolgozat
Kulcsszavak:bizalom
elektronikus kereskedelem - online kereskedelem
elektronikus vásárlás - online vásárlás
fogyasztói maga
kockázat
Online Access:http://dolgozattar.uni-bge.hu/53823

MARC

LEADER 00000nta a2200000 i 4500
001 dolg53823
005 20240322125232.0
008 240322suuuu hu o 000 hun d
040 |a BGE Dolgozattár Repozitórium  |b hun 
041 |a hu 
100 1 |a Pál Máté 
245 1 0 |a Virtuális bevásárlóközpont vagy veszélyzóna? - Az online vásárlásban rejlő kockázatok és az ebbe fektetett bizalom  |c Pál Máté  |h [elektronikus dokumentum] 
520 3 |a A szüntelenül gyorsuló mindennapokban egyre több fogyasztó dönt az online vásárlás mellett. Ennek okai lehetnek a szüntelenül fejlődő technikai infrastruktúra, illetve a 2019-ben kezdődött pandémia, amely tovább ösztönzi az online kereskedelem terjedését. Ebből adódóan merült fel bennem az a kérdés, hogy mennyire vannak tisztában a fogyasztók az online vásárlás esetleges veszélyeivel, csalási lehetőségeivel, valamint milyen mértékű bizalommal rendelkeznek az online vásárlásokat illetően. Kutatásom során kifejezetten a B2C (Business-to-costumer) modell lehetőségét vizsgáltam a fogyasztók védelme érdekében. Először a szekunder adatokra támaszkodva feltérképeztem az online vásárlás során felmerülő kockázatot és átverési lehetőségeket. Ehhez statisztikai adatokat és különböző szakirodalmakat használtam. Majd a primer kutatásomban górcső alá vettem a fogyasztók magatartását, melyet egyrészt fókuszcsoportos kutatások formájában kvalitatív technikával kutatok. Ezt a kutatási formát azért választottam, ugyanis első körben szerettem volna egy átfogóbb képet kapni egy kisebb szakértői csoport véleménye alapján. Mindemellett irányított kérdésekkel meg szerettem volna tudni, hogy a választott célcsoportok, milyen kockázatokat támasztanak az online vásárláshoz. Megfigyeléseim alapján azt tapasztaltam, hogy különböző korosztályok között jelentős eltérések mutatkoznak. A kor előrehaladtával az informatikai és pénzügyi tudás fokozatosan csorbul. Ezzel párhuzamosan az online fizetések iránti bizalom is csökken a kor előrehaladtával. Másrészt vegyes kutatási technikát alkalmazva online fogyasztói véleményeket elemeztem. Ehhez a fókuszcsoportos beszélgetések során használt, hazai, jó hírnévvel rendelkező e-kereskedelmi weboldalt választottam. A tartalomelemzés segítségével egyértelműen kimutatható a fogyasztók elégedettlensége az oldallal kapcsolatban. Tanulmányom összegzését a folyamatban lévő kvantitatív kérdőíves kutatásommal kívánom zárni. Itt részletezem majd ennek struktúráját, amelyet a próbatesztelés és a több szakértői vélemény alapján alakult ki. Dolgozatomban korábbi kutatások és a szakirodalom közötti kapcsolatok is megfigyelhetők. 
695 |a bizalom 
695 |a elektronikus kereskedelem - online kereskedelem 
695 |a elektronikus vásárlás - online vásárlás 
695 |a fogyasztói maga 
695 |a kockázat 
700 1 |a Kolnhofer-Derecskei Dr. Anita  |e ths 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53823/1/Pal_Mate_PSZK.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53823/2/Pal_Mate_PSZK_rez%C3%BCm%C3%A9.docx  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53823/3/B%C3%ADr%C3%A1lat_Pal_Mate.pdf  |z Dokumentum-elérés 
856 4 0 |u http://dolgozattar.uni-bge.hu/53823/4/P%C3%A1l%20M%C3%A1t%C3%A9%20Dolgozat_biralati_lap_2023.pdf  |z Dokumentum-elérés